Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1301 ggr
Nina3141
2/7/17, 4:08 PM

Jag kommer ingen vart!

Hej allihopa där ute, jag har ett problem. Min dröm är att tävla och ha egen häst, fyller 13 på torsdag och har inte tävlat en tävling i hela mitt liv. Jag vill mest av allt i världen börja tävla nu, tanken var att börja i en tävlingsgrupp på en annan ridskola men det var för dyrt. Jag måste hitta en medryttarhäst och känna på det riktiga, grova hästlivet så att jag lär mig mig något enormt och i framtiden skaffa foderhäst som leder till egen osv, ni förstår. Men jag hittar ingen medryttarhäst, ingenstans! På hästnet kommer det sällan ut annonser och de som väl kommer ut ligger för långt borta. Det finns en B ponny där jag rider som jag vet behöver hjälp, men en vuxen tjej som är för lång rider henne och såklart ska jag vara för blyg för att fråga ägaren då jag är rädd vad hennes barn ska tycka om någon annan rider deras häst, men som sagt är de nästan aldrig i stallet. Jag vill typ maila något större stall och fråga om de kan fråga runt privatryttarna om de har någon häst som behöver hjälp, men jag är så blyg. Hur skulle ni ism har egen häst reagera om någon faktiskt väldigt kunnig (om man får skryta) 13 åring skulle fråga er om en medryttarhäst?

Förlåt för rörig text men jag blir så ledsen och irriterad när jag hindrar mig själv på grund av mina rädslor.

Annons:
laiinadp
2/7/17, 5:14 PM
#1

Hur har jag inget bra svar, utan bara ett tips. Har du provat att sätta upp lappar i stall om att du söker medryttarhäst? Det kan vara ett bra sätt att försöka få tag i en. 🙂

Hjärta

Cecilia.S
2/7/17, 8:00 PM
#2

Jag tror att det är fler än du tror som söker medryttare. Speciellt nu under den kallare delen av året. Jag håller med #1 om att du skulle kunna sätta upp lappar i stall om att du söker en medryttarhäst. Du kan också skicka iväg en annons på hastnet. Tänk på att ange ett mobilnummer som är lätt att nå dig på, hellre än mail. Lycka till :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lon@
2/7/17, 10:00 PM
#3

Förutom de tips du redan har fått, har du kikat i olika grupper på Facebook? Det finns alla möjliga grupper där de till exempel söker medryttare och där du kan lägga ut en tråd om att du letar efter medryttarponny.
Det är ett bra tag sedan jag lämnade ponnyvärlden (😊), men jag kan tänka mig att det inte kryllar om duktiga ryttare till B- och mindre C-ponnyer.
Framför allt så kryllar det inte om medryttare i den storleken som dessutom är ansvarstagande och har sunt förnuft, det kan skilja så oerhört i tonåren hur långt man har utvecklats på den punkten.
Om du tycker att det är jobbigt att ta kontakt direkt eller via telefon så är ju mejl eller sociala medier suveräna. Du uttrycker dig väl och ger ett bra intryck när du skriver, ett stort plus i mina ögon.👍
Måste du ändå ringa någon så skriv en liten fusklapp ifall du har några frågor och även några lämpliga inledande fraser, "Hej, jag heter Anna och har hört att du söker en medryttare…". Det är väldigt mycket lättare att få samtalet att flyta om man har förberett sig med vad man skall säga och så vidare.

Lycka till!!❤️

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Miiwijoy
2/8/17, 5:46 PM
#4

Ge inte upp! 

Jag var precis som du när jag var 13 år. Efter att ha sökt efter medryttare häst i strax över ett år (lagom uppgiven vid det laget) hittade jag en grupp på facebook och skrev bara ett inlägg i stil med "Någon som behöver hjälp med sin ponny?". 

Nu har jag hjälpt kvinnan som jag fick kontakt med via det inlägget i över 3 år och jag hade inte kunnat få det bättre! I dagsläget har jag möjlighet att tävla flera utav hennes ponnyer (det visade sig att hon drev ett stuteri) och jag har lärt mig så himla (!) mycket utav henne.  

Så fortsätt kämpa! Våga fråga! Rent generellt gillar (häst)människor folk med mycket driv - så bara försök prata med folk, fråga bekanta om de känner någon som söker medryttare till sin ponny eller om de bara kan sprida att du letar medryttarhäst rent allmänt. 

Hoppas du hittar en underbar häst och hästägare, håller tummarna för dig 😉

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

surikatflicka
2/11/17, 4:26 PM
#5

Om jag vore du hade jag försökt ta mod till mig och fråga b-ponnyns ägare, efter som det ändå verkar som att det fins ett behov, och dem kanske till och med blir glada över hjälp. 🙂

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Upp till toppen
Annons: