Annons:
Etikettridning
Läst 1187 ggr
Klara!!
2/3/17, 8:26 PM

För lång för c ponny

Hej, har kollat på en c ponny. Hon är 133cm (kraftigare modellen). Jag är ca 55cm och är 14 år. Jag väger ca 45kilo och har rätt så korta ben. Har inte växt så mycket de senaste 1,5året så tror inte jag kommer växa så mycket mer. Mina föreldrar är ganska korta och min stora syster har jag redan växt om. Min mamma tycker att vi ska skaffa en större ponny åt mig istället, men jag klickar verkligen med ponnyn och vill gärna ha den. Min mormor tycker att jag ska köpa den för jag har en lilla syter som kan ärva ponnyn och jag har väldigt korta ben. Jag satsar på dressyren. Behöver verkligen hjälp och jag vet inte hur jag ska göra. Vad tycker ni? //Klara

Annons:
AnnaFagerell
2/3/17, 8:38 PM
#1

Jag skulle rek en D ponny

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Stallmima
2/3/17, 9:48 PM
#2

Det bästa vore ju att du lade ut en bild på dig och hästen

[nevamisse]
2/3/17, 10:09 PM
#3

Jag skulle satsa på en lite större ponny som du kan ha längre. Mycket kan hända på längden inom ett år eller två när man är 14 år.

Tusen
2/4/17, 3:44 PM
#4

Det är inte säkert du blir längre heller. Här i stallet har vi en tjej på 20 år som rider våra russ regelbundet. Hon är inte mer än 155 cm lång och hon rider dressyr på våra utan problem.

Petloveer
2/5/17, 12:16 AM
#5

Är lika lång o väger lika mkt som du, satsade på en d-ponny och det blev toppen. Hon känns som en B-ponny nu när jag har haft henne ett tag hahah

Linnea
2/7/17, 1:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Är 156 cm lång och har ett russ på 135 cm (jag är 30 år). Jag växte inget på längden efter 14 men sånt vet man ju aldrig. Gammal och suddig bild men ändå.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Annons:
Cecilia.S
2/7/17, 3:00 PM
#7

Jag hade nog satsat på en D-ponny ut ifall att du växer mer eller blir tyngre. Men det är klart att du skulle kunna köra på C-ponnyn. Då gäller det dock att du ska vara medveten om när du ev. blir för stor så att ponnyn riskerar att överbelastas etc. Men min rekommendation står fortfarande för D-ponny. Om ni ska iväg eller behöver söka en medryttare är det dessutom lättare att hitta en mer rutinerad ryttare till en större ponny än en mindre. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

powerade
2/21/17, 10:42 PM
#8

När jag var i den viktklassen ( något kortare) red jag en shetlandsponny och det gick alldeles utmärkt för oss. Är det en grov ponny å så skulle du ju kunnat rida den längre ifall du nu växer. Rider ibland c-ponnys och är 167 tycker det funkar. Utom att mina ben är lite långa så kommer ej åt som jag vill

Upp till toppen
Annons: