Annons:
Etikettridning
Läst 732 ggr
Sims3horzien
1/29/17, 9:11 AM

Förklara för mig

Hej! Jag har inte ridit jättelänge. Jag vet hur man fattar galopp i båda varven. Fast då brukar jag bara lägga bak foten vid väggen. Blandar ihop inner och ytter. När man tex hoppar en bana. Då måste man vel ändå rida i både höger och vänster galopp? Fattar inte vad som menas med höger och vänstervarv. Vet att jag verkar kunna 0 men håller på att lära mig.

Annons:
JoannaLi
1/29/17, 11:38 AM
#1

Ytterfot är foten närmast väggen. 

I vänster varv så har du vänster varv in mot mitten, höger fot mot väggen. 

I höger varv så har du höger fot in mot mitten, vänster fot mot väggen :)

Och ja, i hopning så ska man gå i den galopp som tillhör det varvet :)

Zadeira
1/29/17, 3:40 PM
#2

Högervarv är när du har din högra sida in mot mitten och vänstervarv är när du har din vänstra sida in mot mitten. Om du rider i högervarv och ska fatta höger galopp är din högra fot på insidan och kallas innerskänkel, och din vänstra är på hästens utsida (mot väggen) och kallas ytterskänkel.

När man hoppar en bana så brukar man använda både höger och vänster galopp. Tänk dig att du landar efter ett hinder och nästa hinder ligger så att du ska svänga höger, då ska du ha högergalopp. Är nästa hinder sedan efter en vänstersväng ska du ha vänstergalopp. Man sk alltså ha den galoppen som är åt det hållet man svänger efter ett hinder för att styra på nästa.

Upp till toppen
Annons: