Annons:
Etikettövrigt
Läst 1963 ggr
Ilovehorses
2017-01-24 19:45

Köpa häst

Om ni skulle köpa en häst vilken färg skulle det vara och vilken ras?

Skicka gärna en bild på eran häst om ni har någon 😃

Och om ni kan/vill så tipsa gärna om någon hemsida där man kan hitta hästar som är till salu

Gärna Lusitano hästar 😉

Annons:
Mooniq
2017-01-24 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Längesen jag hade häst men hjärtat gör en frivolt varje gång jag ser hästar. Saknar hästlivet men kroppen är för gammal för att orka. Vet inte om färg spelar roll - jag har alltid tittat på personlighet på de hästar jag haft - dock har de varit olika brunfärgade. 🙂 Jag har haft en travare/varmblod och ett polskt halvblod - en riktigt rolig häst - otrolig kraft - jag kallade honom min "lilla" krigshäst. 165cm hög och bred  men ändå graciös. Många år sen men här är Tom när det begav sig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[RC1393]
2017-01-24 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En häst med exteriör liknande Negros vill jag ha, oavsett ras och färg (Negro är en KWPN). Ögongodis som bara den😍 Ska inte förnekas att jag inte säger nej till en gulbrun lusitano heller! 

Jag har själv ett gulbrunt gotlandsruss och en skimmel connemaraponny. Hade ingen nyare bild i närheten men här är russet från förra våren. Han är något ljusare när han fällt färdigt och är ljusgul (och fluffig!) på vintern. Connemaran är på min profilbild.

Maleficum
2017-01-25 00:46
#3

Har alltid varit lite extra svag för fjordingar, speciellt musblacka och rödblacka. Sen gillar jag hästar med mjölmule! Har även träffat en hel del mycket trevliga araber. Till helt motsats är jag även väldigt förtjust i kallblod som ardenner tex. Men i slutänden skulle ras och färg spela mindre roll och individ vara mer viktig då hästen jag skaffa även bör funka för min pappa att rida.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

ILOVEHORSE
2017-01-25 15:09
#4

på Hästnet hittar man mycket hästar till salu 🙂

Ilovehorses
2017-01-25 21:14
#5

ok Tack ❤️

frost_schäfer
2017-01-28 04:03
#6

hmm.. skulle nog köpt en welsh, PRE eller en islandshäst .Färg spelar typ ingen roll .Bara inte en ljus skimmel för dem blir så smutsiga😂.Annars älskar jag svarta hästar .Brukar bli så att man förälskar sig i en häst/ponny så brukar färgen och utseende /ras inte spelar roll :)

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
vallhund
2017-01-28 08:17
#7

I min värld är individ viktigare än färg.

http://www.bukefalos.com/forums/hast-ponny.41/

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[RC1393]
2017-01-28 14:51
#8

#7 Jag utgick från att TS menade om möjligheten fanns att få drömhästen i "rätt" färg och av "rätt" ras. Letar jag häst "på riktigt" så letar jag ju inte först fram en häst i rätt färg och köper den (fast det var ju ungefär så det gick till med min lillponny ovan i tråden men det är en annan historia!😃), utan då letar jag ju individ; men man kan alltid drömma!😍

tiger tok
2017-01-29 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Jag gillar kallblod! Underbara! Skäckar är finaste färgen enligt mig, men inget som spelar roll! Shettisar är underbara, och araber mycket fina och trevliga. Så helst skulle jag ha ett kallblod och en shettis! Vi har en ponny, han är gotlandsruss och shettis, ca 22 år och brun, han heter Bellman, skickar bild! Sedan sköter jag en shetlandsponny som heter Tingeling, hon är skäck,skickar bild på henne med! Jag är även ungdomsledare på en gård med en blandning, en fjording och ett russ + Tingeling!

Upp till toppen
Annons: