Annons:
Etikettövrigt
Läst 670 ggr
JoannaLi
2017-01-13 23:43

Ny medryttarhäst!

På måndag ska jag iväg och träffa en eventuell blivande medryttarhäst med ägare. Iiiih! 

Jag har inte varit i stallet "på riktigt" på över 1½ år, så ringrostig är jag minst sagt. Så ringrostig att jag bokade ett möte, och kom på först 4 dagar senare att jag inte har några stallkläder, -skor eller hjälm här, utan de är 130 mil norrut. Whoopsie, men vi hoppas på att det kan lösa sig! 

Men gud vad jag är nervös nu. För det första känner jag mig som en total nybörjare (ingen hästkontakt på 1½ år, och 1 år innan dess spenderade jag bara med min dåvarande medryttarhäst, som jag kände utan och innan - han "gills" alltså inte.), och dessutom är jag jätterädd att jag ska bryta ihop. Min förra medryttarhäst gick bort i oktober, något som jag inte fick reda på förrän i november. Vi fick 4 år tillsammans även om det sista var mycket sporadiskt, och han var en gigantisk del av mitt hjärta. Än har det inte gått in att han inte längre finns, tror jag. Jag skulle nog behövt få åka till stallet och se att han faktiskt inte finns där längre, för att det ska bli riktigt. I mitt huvud så står han fortfarande i sin hage och blänger på mig och vägrar komma in eftersom att jag varit borta från honom för länge. 

Jag är rädd att åka till ett annat stall (och troligtvis prata om Firm) kommer göra att det blir riktigt. 

Äsch, jag vet inte. Jag är ju alltid nervig innan jag träffar hästägare och hästar, det vet jag ju, men det brukar bara vara ytliga nerver, inte såna här "räcker jag till"-nerver ovanpå sorg-nerver. Usch. 

Jag vill nog egentligen ha lite pepp bara, och någonstans att skriva av mig efter mötet. 

Egentligen är jag hur pepp som helst, hästen, hästägaren och situationen verkar helt perfekt för mig på alla sätt och vis, och jag har verkligen saknat att vara i stall och runt hästar, så jag är jätteglad. Jag får bara försöka komma ihåg det när nervera kickar in :)

Annons:
tiger tok
2017-01-14 08:59
#1

Jag tror det kommer gå bra! Säg som det är bara, att det var ett tag sedan du höll på med hästar och senast så var det på en mycket speciell häst som nu gått bort, och att det nog inte riktigt har gått in än! Det tror jag är det bästa!

JoannaLi
2017-01-14 10:07
#2

#1, Japp, det har jag sagt! :)

[nevamisse]
2017-01-14 21:16
#3

Det går säkert bra! :)

Upp till toppen
Annons: