Annons:
Etikettefterlysningar
Läst 1113 ggr
[LittelInferno]
2017-01-10 21:32

Ponny med gem i namnet?

Så fick ett meddelande på instagram som började ganska trevlig med att hon sa saker som att min shetlandponny  va söt eller så och till sist börja hon skryta om hur hon har ett femårigt sto som tydligen ska vara en av sveriges bästa dressyr hästar i ungponny dressyr. 

Blev genast misstänksam och fråga va stoet heter och fick bara ut att hon kallas Gem för hon har de i namnet så fråga efter fullständiga namnet och fick som svar att hon inte kan namnet för hon inte haft henne så länge. 

Hon visste inte heller vilken hingst eller sto hon var efter så blev bara mer och mer förvirrad så frågar nu är de nån som vet vilken ponny det kan vara? 

För att sammanfatta 5årigt sto som har Gam i namnet och tydligen ska vara en av sveriges bästa dressyr hästar som nyligen bytt ägare.

Annons:
Malia
2017-01-10 21:45
#1

Kan det vara denna? https://tdb.ridsport.se/horse_results/125648 Dock bara tre tävlingar, men bra resultat. Åldern stämmer också.

Stallmima
2017-01-10 21:45
#2

Du kan ju alltid söka på blå basen eller tävlingsdatabasen

Malia
2017-01-10 21:52
#3

#1 Fortsätter här: "

Och slutligen så blev Gem vice bästa 5-åriga B-ponny i landet! Då blir man otroligt stolt som beridare, speciellt eftersom jag varit med enda från början!" Så skrev tjejen som har tävlat honom på sin blogg, så hästen stämmer ju iaf. Dock så lade hon för bara någon vecka sedan ut att hon hoppade henne i ridhuset, så om hon bytt ägare är ju tveksamt. Men, vem vet?

[LittelInferno]
2017-01-10 22:21
#5

Tack för svar 😃

Måsta verkligen säga att jag blev förvirrad när hon pratade om sin ponny som om den tävlat lika hög klass som Tinne Vilhelmson eller så

zemlathebunny
2017-01-11 07:26
#6

Jag vet vem förra ägaren till Gem är. Jag vet dock inte om de var en av Sveriges bästa, kan ha varit för den var duktig ändå

Annons:
Upp till toppen
Annons: