Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1308 ggr
Candy123
2016-12-30 22:38

Köpa nytt träns, men vilket?

Annons:
[LittelInferno]
2016-12-31 13:42
#1

Har inte använt nått av dom själv men har hört att Aachenträns Mardon FairField vara bra

Alejalo
2016-12-31 21:01
#2

Jag har Hunter tränset och är väldigt nöjd, fint läder som håller sig mjukt.
Dock är käkremmen låååång! Jag har fått göra flera nya hål i den och det är lite krångligt att justera. Men eftersom man har snabbknäppe så går det snabbt att tränsa på/av varje gång vilket är ett stort plus.

[RC1393]
2017-01-01 01:13
#3

Jag använder inte snokrem, så därför tycker jag de med borttagbar rem är bäst, eftersom jag då inte behöver sy om tränset för att slippa den fula flärpen på nosgrimman. 

Dunloy Fairfield tränset funderade jag på att köpa själv, men det föll sig eftersom om man tar bort snokremmen så blir det ett stort hål i nosgrimman, vilket inte är så himla snyggt. Sen är inte nosgrimman separat utan spänns fast i tränset och det tycker jag heller inte om då det är svårare att byta nosgrimma om man vill det. Samma problem (om du frågar mig) är det med alla träns utom det första. Det första är samtidigt inte ett träns som jag skulle välja heller, eftersom min häst inte är så väl överens med träns som är rakt skurna i nacken, hon vill ha utskurna öron för annars tycker hon att tränset klämmer öronen. 

Jag köpte själv ett Carbury senast, som jag sedan tog mig besväret att sy om nosgrimman på så jag blev av med flärpen. I övrigt tycker jag tränset är bra, inte så mycket att anmärka på faktiskt för ett träns från hööks. Tycker överlag läderkvaliteten hos hööks inte är den bästa, men helt ok för prisklasserna. Det är egentligen smaken som baken och man får väga vad man själv tycker, men av vad jag känt och klämt och kommer ihåg av det så var nog huntertränset i bäst kvalitet, men det föll för mig p.g.a. nosgrimman (som dels är fast och dels inte är flashig nog för mig) samt att jag tycker tränset skriker hoppning/terrängridning snarare än dressyr som jag skulle ha det till. Men som sagt, smaken som baken och den är delad!😉

iMois04
2017-01-04 20:55
#4

Jag och mitt varmblod är väldigt nöjda med vårat hunter, visst käkremmen är lång, men det ska den vara, den uppfyller ingen funktion, tränger åker av i vilket fall som helst om man trillar av med ett grepp på tyglarna

Candy123
2017-01-05 07:31
#5

Carbury såg riktigt bra synd bara att det inte finns i brunt :/ Har börjat fundera på detta träns, erfarenheter? https://www.hooks.se/produkt/aachentrans-darwen-claridge-houser/58838/58843/ Och dessa tyglar, erfarenheter? https://www.hooks.se/produkt/vavribbtygel-claridge-houser/45088/45090/

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[RC1393]
2017-01-05 12:00
#6

#4 Jag vet inte det. Jag har stått och försökt ta av tränset utan framgång tills jag kommit på att jag glömt spänna upp käkremmen. Sett många som fallit av med grepp om tyglarna också där tränset ändå suttit kvar, tack vare käkremmen, så nog fungerar den om den sitter som den ska, men jag måste nog ändå säga att det är bättre om tränset faller av än sitter kvar.

Annons:
iMois04
2017-01-05 14:06
#7

#6 fast om tränset sitter kvar när man trillar av sitter käkremmen aldelless för hårt. Man ska få in en stående knytnäve utan problem mellan hästens huvvud och käkremmen.

[RC1393]
2017-01-05 15:13
#8

#7 och det gjorde det med råge

ladyxme
2017-01-05 20:13
#9

#5 tyglarna är jätte bra om man inte har en häst som slänger med huvudet eller om man rider med handskar, pga materialet såxfår man lätt rope burns, men man håller i dom på ett bra sätt och händerna glider inte sålänge man har ett bra grepp

CaptainBunchie
2017-01-07 17:06
#10

Jag äger ett Freston-träns och älskar det. 😃 Recensionerna på Hööks stämmer alltså bra.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Upp till toppen
Annons: