Annons:
Etikettövrigt
Läst 555 ggr
Maja Tobisson
2016-12-11 15:19

Undersökning

Hej!

Jag går andra året på ett av Flyinges gymnasium, där jag bland annat läser Företagsekonomi. Jag har fått i uppdrag att genomföra en undersökning angående intresset i en ridskola, undersökningen går ut bland annat ut på att fastställa vilka prioriteringar som finns, vilka målgruppen/erna är och hur ridskolan ska drivas.  

Hade varit jättesnällt om ni bidrog till undersökningen!
Här är länken till undersökningen: Undersökning Ridskola 

Hälsningar Maja

Annons:
Maleficum
2016-12-11 18:55
#1

Har svarat, men sakna att ha annat alternativ på hästbytesfrågan och lektionslängd. För hästbyta föredrar jag att rida samma häst några gånger på rad, men beroende på häst kan det ibland kännas som man vill byta oftare eller rida samma under längre tid (har varit med om alla varianter från att rida olika varje lektion under en hel termin till att ha samma häst i nästan ett helt år). Angående längd önskar jag nästan det fanns fler ridskolor som har 1,5 timmes lektioner (min pappa rider i en sån grupp på sin ridskola).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[RC1393]
2016-12-11 19:47
#2

#1 Oj jäklar! Hur ser ett sådant ridpass ut? Jag rider själv på 45 min, varav ca 30 min är effektiv lektionstid (vi skrittar av efter lektionstidens slut) och det är ungefär vad man orkar innan man behöver en längre paus. En gång i månaden rider jag visserligen hopplektioner på 1,5-2 h, men då innebär många övningar att man måste vänta på varandra så där får ändå hästen chans att pausa rätt mycket, men efter en sådan helg är hästarna (som är i tävlingskondition) ganska så trötta.

Maleficum
2016-12-11 20:05
#3

#2 En del rider bara en timme i dem grupperna så då blir det en längre naturlig paus när dem avslutar och sen sitter av och går ut från lektionen. Så blir väl i princip som att rida en lektion och sen "rida igen" en halv lektion direkt efter.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

smellcaramell
2016-12-11 21:06
#4

Saknade ett "annat" alternativ på frågan angående lektionstid då jag tycker man ska anpassa lektionstiden efter ryttarnas fysiska förmåga, erfarenhet och ålder. Skrev dock detta på sista frågan men något att tänka på till nästa enkät 😄

Upp till toppen
Annons: