Annons:
Etikettridning
Läst 1173 ggr
Hejhej1
2016-11-24 14:50

För gammal?

Hej, jag är en 13 år gammal tjej. Jag vill verkligen rida. Innan red jag med min bästa kompis. Men sedan flyttade hon sin till ett annat stall. Och då kunde jag inte vara med och rida längre. Men jag har också märkt att jag reagerar stark på hästar, till exempel att jag blir snorig osv. Men jag jag ännu inte kollat upp om jag är allergisk. Jag tror bara att jag är lite känslig mot hästar. Men jag vill så gärna börja rida. Men jag vet inte om jag kan det. Jag tränar rätt så mycket annat men jag skulle helst av allt vilja rida. Och dessutom är jag lite rädd för stora hästar. Jag vilm hellre ha en lite mindre häst. Men… är det försent att börja rida nu. Jag var på en provridning och hon sa att jag lärde mig snabbt. Men det känns som att alla kan så bra och att jag skulle börjat rida tidigare. Och att jag kanske får rida med små tjejer som kanske är mycket bättre än mig, det är inget fel med det men eftersom att jag är osäker på mig själv när det gäller hästar så skulle nog inte det höja mitt självförtroende direkt. Jag vill verkligen rida men det känns som att igen riktigt stöttar mig i det. Jag vill verkligen rida och jag tänker på det varje kväll. Men jag vet inte om jag ska ge upp min största dröm…

Annons:
Vrilen
2016-11-24 15:03
#1

Du kan självklart ta upp ridningen igen! Man blir aldrig för gammal för att lära sig rida😃

Calcifer
2016-11-24 15:19
#2

Nybörjargrupper brukar det kunna finnas för nästan alla åldrar. Jag siktar själv på att se om jag kan börja rida när jag når min målvikt (är lite för stor för det just nu tyvärr) och jag fyller 30 om några år. :P

Så än har du verkligen många år på dig innan du ska känna det som om det är för sent. Har många onlinekompisar också som börjat rida i vuxen ålder och som nu känner det som om de är som gjorda för att sitta i sadeln.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Maleficum
2016-11-24 23:36
#3

Du är inte för gammal för att börja rida! Min pappa börja rida "på riktigt" när han var över 50 år (tidigare hade han bara varit med mig på turridningar ibland och hjälpt mig fixa hästarna i stallet).

Tycker absolut inte du ska ge upp!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Linn Is The New
2016-11-26 17:02
#4

Ge aldrig upp! Jag är 15 och började när jag var fyra, men har kompisar i 16 års åldern som började när dom var 14 och redan kan en hel del.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Stallmima
2016-12-01 21:17
#5

Det är aldrig för sent med ridning, bara du har intresset så kör tycker jag  🙂

Upp till toppen
Annons: