Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 901 ggr
Sims3horzien
11/19/16, 8:35 PM

Sitta ner i galoppen

Hej! Jag hoppade idag för typ 4e gången. Hoppade ett hinder på ca 20 cm fast ponnyn hoppade säkert över 60 cm. (Då hon älskar att hoppa) men grejen är att sedan så tog hon en liten galopprunda. Inte supersnabb men jag satt och skumpade runt supermycket. Har ni något tips på hur man lättare kan sitta ner i galoppen utan att lan skumpar omkring?

Annons:
Linn Is The New
11/19/16, 8:43 PM
#1

Slappna av från midjan och neråt. Som du skulle sitta i en stol, luta dig lite bakåt. Många har en förmåga att spänna benen och midjan, det är då man bli stel och inte följer med hästens rytm.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

JoannaLi
11/19/16, 8:52 PM
#2

För mig hjälpte två tips. 

1) Håll koll på innerhöften. Fokusera att följa med i den lilla cirkulära rörelsen som hästens kropp gör i galoppen. 

2) Många tänker att de ska följa med ner i stegen/språnget. Fokusera istället på att följa med upp, då kommer du troligtvis automatiskt med ner. Tänk dig typ en basketboll. Du kan ju inte bara pressa neråt för att få en hög studs, du måste också följa med upp med handen, för att sedan kunna följa med ner.

Sims3horzien
11/20/16, 8:33 AM
#3

Okej tack! Ska försöka :)

ladyxme
11/22/16, 12:26 PM
#4

När jag hoppar så har jag alltid för korta stigbyglar, så istället för att sitta så står jag dom första gallopsprången tills jag och hästen hittar rytmen igen :)

Upp till toppen
Annons: