Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1973 ggr
RoyalSnake
11/18/16, 9:53 PM

Gelpad för sadelsits

Har en gelpad som läggs på sadelsitsen, alltså en sådan som bilden nedan visar.
Har aldrig använt den, och undrar lite vad den är till för och vad den gör för nytta/skillnad?
Hört att man sitter mycket skönare i sadeln, men finns det fler fördelar? Kanske ev. nackdelar?

gelpad

(OBS! Lånad bild)

Annons:
[Susanne M]
11/19/16, 11:29 AM
#1

Jag köpte min för minst 10 år sen och har sedan dess aldrig ridit utan den.

Har ont i nacke och rygg och jag tycker att det hjäper med padden.

Jag kan inte tänka mig att det finns några nackdelar alls. Jag är helt beroende av min. Jag skulle vara väldigt tacksam om du talar om var du har köp din,

för jag har letat efter en ny men kan inte hitta den någonstans.

Börja använd din sadelpad och njut av en mjuk och skön sits.

RoyalSnake
11/19/16, 5:30 PM
#2

#1  Det är faktiskt min mammas gamla som jag hittat härhemma. Den har inte använts på väldigt länge utan bara legat i hyllan med ridutrustning.
 Ska absolut börja använda den. Att jag inte gjort det tidigare är ju katastrof!😮 Förstår inte varför jag aldrig provat rida med den, men ska definitivt göra det på direkten!
Hästen jag rider är 26 år gammal, tänkte om dessa paddar underlättar för hästens rygg eller så.

Ska också hålla koll efter var man kan köpa nya!

Maleficum
11/19/16, 6:39 PM
#3

Vet att det finns på Börjes. Har en jag använder till och från (använder den inte jämt eftersom det är lite bökigt när man rider på ridskola och hästen går innan eller efter eftersom man har ett fäste som ska gå under sadeln i "gången" vilket innebär att man måste hålla på att sadla om iaf när man ska sätta på den, lättare när man bara ska ta av den).

Minskar ju stötarna upp i ryggraden och borde ju därför även minska stötarna ner till hästen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

RoyalSnake
11/19/16, 6:50 PM
#4

#3 Kanon! Då ska jag absolut ta tag i att använda den!

Upp till toppen
Annons: