Annons:
Etikettövrigt
Läst 1446 ggr
Millaa_mg
2016-10-21 23:50

Sälja sin ponny??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fort jag rider min ponny så tycker jag synd om henne och det slutar oftast med att jag gråter.. Hon förtjänar lixom så sjukt mycket bättre än jag! Med den förra ägaren så tävlade hon ponny-SM men med mig får hon starta en lätt B nån gång då och då. Jag klarar inte ens av att få henne att galoppera med bakbenen under sig! Känner bara att hon borde få komma till en ägare som kan utveckla henne.. Så fort jag säger detta till min mamma så säger hon bara att ponnyn är min läromästare och att det är meningen att hon ska lära mig. Borde jag sälja henne? Det känns som att det är det rätta att göra ur hästens synvinkel men samtidigt är det taskigt att sälja henne då hon litar på mig! Det känns även dumt att sälja den ända jag lever för… Förlåt för en rörig text men jag hoppas ni förstår😊

Annons:
Omi
2016-10-22 11:03
#1

Skulle säga att folk här inte kan säga om du ska sälja din häst eller inte efter som det bara är du som kan avgöra om du vill sälja henne eller inte ett tips är att göra en plus och minus lista med att sälja henne en för dig och en för hästen.

[Susanne M]
2016-10-22 12:16
#2

Nej jag tycker inte att du ska sälja henne.Om det nu inte är så att du inte vill ha henne kvar förstås.Det är bara att fortsätta att träna träna träna.Hon mår säkert inte dåligt av att "bara" gå en lätt B någon gång.Grejen är ju att man ska utvecklas tillsammans.Det är ju det som är det roligt.Men det är ju inget som kommer på en gång.Nu vet jag ju inte hur länge du har haft din häst men ge inte upp. Det kommer säkert att bli bättre.Kan du inte få hjälp av någon kunnig.Och du sluta att nedvärdera dig själv.Du är bättre än du tror.Hoppas att allt blir bra.Kram på dig.

Gronstedt
2016-10-24 12:18
#3

TS, hästen struntar i om den får tävla högre klasser och bryr sig inte ett dugg om att utvecklas till något fint på tävlingsbanorna. Den vill ha en vänlig och omtänksam människa att vara med! Fortsätt träna på den nivå där du är och var rädd om er relation, så gör du din bit. Så kan ni utvecklas tillsammans vartefter.

[nevamisse]
2016-10-24 16:23
#4

Det är ju jättebra att du har en så duktig ponny och läromästare. Ponnyn vill bara ha det tryggt och skönt, tävling är för människor, hästar vill få ha det bra och vara hästar, så inte ska du sälja ponnyn.

Gladflicka
2016-10-25 00:08
#5

Om du trivs med din ponny tycker jag absolut inte du ska sälja henne. Hon låter som en kanonfin läromästare som du kan lära dig massor av och jag kan lova dig att för ponnyns del kvittar det vilket nivå du tävlar på. Nästa gång du rider tycker jag att du istället ska sträcka lite extra på dig och istället både vara stolt över och uppskatta vilken fin vän och "lärare" du har i din ponny. Otroligt söt var den också! :)

Upp till toppen
Annons: