Annons:
Etikettfoder
Läst 701 ggr
Nina3141
9/26/16, 3:18 PM

Hjälp! Vill bli medryttare men...

Det finns 3 stycken privatponnysar som står i stallet, där jag rider som jag hemskt gärna skulle vela bli medryttare på. Låt mig berätta om ponnyerna. Den första ponnyn ägs av en tjej som är 8- 9 år kanske. Vi känner varandra lite sådär och jag brukar hjälpa till med ponnyn (rykta, va med o fixa foder, mocka osv), en C ponny. Tjejens mamma har varit min ridlärare i 1 år också förut. Vet faktiskt inte om de behöver hjälp då mamman jobbar i stallet. Men nu kommer vi till de som jag vill bli på mest. En B ponny som ägs av två systrar och deras mamma. Första tjejen är 7 år och den andra 9 kanske? brukar även hjälpa de med deras ponny. Tjejerna har alltid bråttom i stallet och har andra aktiviteter som innebandy och friidrott. Men det är det att jag har lite svårt att fråga :/ Är rädd för att de ska säga nej. Är ganska töntig av mig, vågar inte så mycket och är rätt blyg.  Så jag behöver lite tips med det.. Sista ponnyn är en D ponny som ägs av en familj. Den ända hästkunniga är väl typ systern som är lika gammal som mig, 12 år. Samma problem där, har svårt med att fråga. Skulle vara jätte snällt om nån gav mig tips på hur jag ska våga.. Sjukt jobbig grej då det förstör för mig.

Annons:
Linn Is The New
9/26/16, 3:27 PM
#1

Du kan väl fråga dina föräldrar eller vårdnadshavare om dom kan ta kontakt med mamman och fråga genom några sociala medier? Jag tog kontakt om min häst genom facebook, då slapp man gå in real om du vet vad jag menar. Så om du vet namnet på mamman kanske ni kan meddela henne och säga att du kan ställa upp och kanske betala en liten summa för att rida och sköta om? Och om dom säger nej så kanske du kan hitta någon annan? Men kan det inte bli lite krångligt om du ska samsas med två stycken  andra tjejer sedan? Tänker mest på avundsjuka och sådant, och att det hade varit bättre att kolla med någon privat person som kanske inte alltid hinner vara hos sin häst. Lycka till! 😊

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

parsley
9/26/16, 3:32 PM
#2

Testa att fråga föräldrarna om du har möjlighet. Det kanske är lättare än att fråga ett barn?  Säg något i stil med "hej, jag undrar om ni skulle vilja ha en medryttare som hjälper till med hästen xxx de dagar då barnet xxx kanske har svårt att hinna rida? Säg vad hästen och barnet heter.

Ibland måste man bara våga fråga. 🙂Säger de nej, så är det inte ditt problem, utan deras och möjligen hästens, om den inte får tillräckligt med motion.

Valkyrija
9/26/16, 3:54 PM
#3

Det bästa du kan göra är att utmana dig själv och fråga. Har själv varit extremt blyg(social fobi) så jag vet hur otroligt tufft det kan vara men du kommer växa jättemycket på det :) Det är bra att öva. Det värsta som händer är att de säger nej och ja… Då har du i alla fall ett svar. Lycka till 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: