Annons:
Etikettridning
Läst 1265 ggr
Petloveer
9/4/16, 12:01 AM

C eller D ponny?

Hej! Jag är ca 155 cm lång och väger 37,7 kg. Jag är snart 13 år (går i sjuan) Jag vet inte vad ska ska ha för storlek på ponny, jag rider sällan D ponny och hanterar mer mindre ponnys och därför känns det tryggare men jag är rädd att jag växer ur en C/maxad C snabbt. Därför undrar jag vad ni tycker, ska jag göra på C eller D ponny?

Annons:
IsisMylla
9/4/16, 12:51 AM
#1

Jag själv är runt 160 lång väger mellan 40-50 kg  och vad jag vet så ska jag fortfarande kunna rida stor B-ponny / liten C-ponny.

 Men jag skulle säga ta inte och tänk för mycket på framtiden utan om du känner att C/D-ponny är lagom för dig så kan du hålla dig till det och blir du för stor för C och/eller D en dag så är de då inte i nu tid, 

Dock är de inte så troligt att man blir för stor för en D-ponny möjligen C-ponny men både C och D vet jag väldigt få människor som är för stora för men vem vet de kan ju bara va jag som känner små mänskor också.

[RC1393]
9/4/16, 2:11 PM
#2

När jag var 11 år och skulle ha ny häst så råkade det bli en D-ponny som jag föll för, fast jag inte var så stor själv och hade en B-ponny sedan förut. Det kändes som en jättehäst först, men det kom man över fort. Nu rider jag D-ponnyns dotter, som är en maxad C-ponny, själv är jag 167 cm och kommer inte bli längre, vilket gör att jag kan rida henne livet ut. 

Jag hade satsat på att hitta en häst som jag trivdes med och struntat i om den var en C eller en D-ponny, för det viktigaste är ju att ni kommer väl överens och gillar varandra. Man vänjer sig fort vid en större häst och vips tycker man att D-ponnyn som var enorm några veckor tidigare bara är en liten skrutt (utan att det behöver se ut som det givetvis).

[nevamisse]
9/4/16, 7:00 PM
#3

Jag skulle ha valt D-ponny, men det beror givetvis på hur hästen är byggd också. Du kanske får en växtspurt och då är det bättre med en större ponny.

Upp till toppen
Annons: