Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 598 ggr
Sommarek
8/25/16, 9:21 AM

App/kalender?

Är det någon som känner till om det finns något slags app för upprepade händelser? Typ en där man kan lägga in när man verkar och även hur ofta så man kan få påminnelse om det. Jag tänker att det vore ganska smidigt att ha sådant som verkningar, tandraspningar, vaccinationer och annat praktiskt i en app, men vet inte helt vad man ska söka på för att hitta något sådant. Några tips?  :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Effie
8/25/16, 9:28 AM
#1

En vanlig kalenderapp har väl möjlighet att lägga in upprepade händelser, med olika intervall? Och påminnelser? Eller har jag missförstått frågan?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sommarek
8/25/16, 9:30 AM
#2

Jo, men jag skulle vilja ha en som bara användes till stallrelaterade händelser. Ofta har ju vanliga kalenderappar bara intervaller som veckor, månader och år att välja på (alltså varje vecka, varje månad etc).

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Effie
8/25/16, 10:31 AM
#3

Jag har två kalenderappar (en som följde med telefonen, en som jag köpt). Jag har kopplat dem till en (nja, flera) google-kalendrar.  Kan välja olika färger för aktiviteter(den köpta appen). Och om jag känner för ett interval på 117 dagar, så ska det funka, för båda. Jag har inte testat. Jag har heller inte testat att koppla den ena till t.ex. en google-kalender och den andra till en annan men det borde väl funka.

Nu har jag en Ifåne, så jag vet inte om detta gäller på Android oxå.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: