Annons:
Etikettridning
Läst 873 ggr
IsisMylla
2016-08-08 23:32

Vad rider du i ?

Lite nyfiken på vad folk föredrar att rida i så vad säger du Rep, Grimma eller träns ?

Annons:
sosom11
2016-08-09 15:08
#1

Jag rider i alla beroende på träning/övning. Om det bara är en tur i skog och mark som det oftast blir är det bettlöst träns.

EW

Vikan
2016-08-09 18:32
#2

Träns på min medryttar ponny. Skulle hemskt gärna vilja rida bettlöst, men eftersom han är så pass gammal (24 år), ska snart pensioneras och alltid ridits med träns känns det lite olönt att skola om han och rida bettlöst nu. 

Har ju ridit han några gånger med grimma, men då är han stundvis väldigt irriterande och ska ständigt försöka dra tyglarna ur händerna på mig för att äta gräs så har det inte blivit mycket. Men ska också säga att dem gånger han gått ordentligt och lyssnat på mig så har han gått så otroligt otroligt fint och samlat! Handlar mest om hans lydnad och att han inte helt respekterar mig riktigt, och att han tyvärr verkar se mer respekt i ett bett

tiger tok
2016-08-09 19:43
#3

Rider oftast i träns,just för att dem hästar jag rider oftast går bäst på det! Men får jag chansen så åker grimman fram, bara för att det är så mysigt! 😊

Julia2007
2016-08-12 13:43
#4

Bettlöst träns

JoannaLi
2016-08-12 20:30
#5

Rider i grimma på storhästen. Han blir för osäker på halsring. Repgrimma blir för skarpt. En mjuk stallgrimma med ludd överallt kör vi på! 

Lillponnyn utbildas i repgrimma. Stallgrimma blir lite för mjukt, och han är inte självbärig och självsäker nog för halsring.

Linneahorse12
2016-08-13 15:04
#6

Rider i både träns och grimma. Han är väldigt känslig och behöver inget skarpt träns, så jag använder till 90% hackamore. Ska jag ut i paddocken och träna eller på längre ritt med snabbare gångarter använder jag också hans hack. Men om vi ska ut på en mysig skrittur eller liknande tar jag hans repgrimma med tjockare nosgrimma, eller en vanlig stallgrimma

Annons:
Upp till toppen
Annons: