Annons:
Etikettridning
Läst 1480 ggr
Yehet121
2016-07-28 12:01

ridskola inför utbildning

Hej. En av mina stora drömmar är att på något sätt jobba med hästar, helst som ridlärare. Problemet nu är att jag för det första inte har gått på hästgymnasium, så det blir en komvux utbildning som förberedelse inför ridlärarutbildning. Nu är det så att jag red från att jag var 6 år tills jag var 15, sen tog jag en paus tills nu pga studier, jag är nu 19 år. Nu har jag 1 år kvar på gymnasiet och jag ska börja rida igen i höst och kommer även leta efter medryttarhäst, funkar det som förberedelse inför komvux utbildningen eller tror ni jag behöver rida lite längre än ett år för att komma ordentligt in i ridningen igen?

Annons:
Valkyrija
2016-07-28 12:28
#1

Jag skulle nog vänt mig direkt till olika skolor och sett vad de har att säga kring ämnet :) Finns toppenbra skolor där ute. Själv gick jag på Wången och utbildade mig till hästskötare m. inriktning trav. De har ridledarutbildningar där också men sedan finns det ju andra skolor också :) Lycka till!

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Vixxen
2016-07-29 01:47
#2

Beror lite på var du bor… 

Kvinnersta i Örebro kan du kolla med!

Yehet121
2016-07-29 11:30
#3

#1 Det ska jag göra, dock har dom flesta jag har kollat med sagt att jag måste gå komvux utbildningen innan då jag inte har behörighet till att börja deras utbildningar än.

#2 Haha jag bor i Örebro så Kvinnersta har jag kollat redan men det är ju gymnasieutbildningar förutom travutbildningen

Upp till toppen
Annons: