Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 720 ggr
Urhasten
2016-07-25 12:24

Vad är ord mot känslor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här om dagen var en vän med till stallet och innan vi skulle åka och hämta hennes häst sade hon "Vi hinner fota dig och hästarna lite om du vill?", så det gjorde vi. 

Jag och min hingst Orcado har egentligen aldrig övat på någonting, utan allt som vi gör är på känslan. Saker som vi behöver äventyra, utforska och utveckla för att i det långa loppet växa som individer, tillsammans och enskilt. Jag tränar aldrig honom, jag säger inte åt honom att göra saker för att det är det bästa för honom. Jag frågar honom och insisterar för allas bästa. Han har ett fritt val att göra precis som han vill.  Men Cadon är någon mycket speciell individ. Jag har aldrig mött en häst som är så otroligt engagerad i sin personliga utveckling och utstrålning. Han älskar livet och har sådan livsglöd. Han har en extrem förmåga att koppla teori med praktiska ting. Han antar gärna utmaningar och kommunicerar på alla sätt och vis. 

Innan vi skulle börja fotograferingen sade jag till min människovän: "Jag ska bara sätta mig här och vänta tills han kommer fram". Det dröjde maximalt en minut från att ha släppts i hagen, återförenats med "sitt sto" och kommer fram till mig igen för att umgås och bara prata om allt mellan himmel och jord. Jag sade till honom via telepatisk kommunikation "Vi visar vad vi kan" och han visar någonting som han aldrig har visat mig förut. 

Där lyte jag hans ben och hann lägga två fingrar på bogen innan han sökte med huvudet i marken, självständigt, harmoniskt och extremt balanserat vek han ihop sina ben under sig. Han var så stark och stolt, han ville verkligen visa vad han kan och vill. Tidigare har han varit vinglig och ostabil när vi gjort detta. Sedan kunde vi koppla ihop ännu mer. Sedan finns det tusen saker att utveckla, men jag njuter verkligen av dessa bilder för att dem är helt galna. Vansinnigt vackra och jag känner bara att: Vad hade jag gjort utan hans vänskap? Vad hade jag gjort utan lyckan han får mig att känna? Vem hade jag varit utan Honom?

Det är så mycket mer än att han bara lägger sig, med andra ord.
Ni hittar fler bilder på FB-länken i min signatur.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Wellcraft
2016-07-26 00:57
#1

Underbar text och vackra bilder!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Urhasten
2016-07-26 08:52
#2

❤️

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: