Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 740 ggr
powerade
2016-07-21 20:57

Knotten äter honom!

Knotten håller på äta upp min pojke. Ena ögat geggar lite jämt för honom och där är bara i det ögat och plågar honom. Han har fått ett litet sår. Ärbdet flughuva som gäller eller finns det någon salva man kan smörja nära ögonen? Är det jobbigt för honom att ha flughuva? Ser dom normalt o.s.v?

Annons:
Urhasten
2016-07-22 11:45
#1

Mitt sto kan inte ha flughuva för att det blir för instängt. Igår fann jag henne lite svullen i ena ögat. Jag har nu en fluggardin som man sätter på grimman och nästan direkt lade sig svullnaden. Jag rekommenderar en sådan. Sedan kan du smörja Grankådsalva runt ögonen. Eller EM-A Probihorse fungerar nästan ännu bättre om du tror att det finns bakterier i ögat. Sedan är det flugmedel som gäller. Ta en mjuk borste/svamp, spraya på och bada i panna, ganasch, osv.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

powerade
2016-07-22 13:22
#2

#1 åkte och köpte en flughuva för att testa. Han har inga problem men svullnad just nu lallafall men. Kan ju testa lite olika och variera också så tack för tipsen:D

powerade
2016-07-22 13:25
#3

Men kan inte hästen bränna sig när man har kådan på? Tänkte om den började "koka" i solen?:o

[RC1393]
2016-07-22 14:01
#4

Jag har haft en ponny som fick gå med luva hela somrarna. Hon hade en exemluva för de sitter i mitt tycke mycket bättre än flugluvor, fick dock ordna dit en mjukare vaddering över nosryggen för stretchen var lite för tajt när hon hade den så hon riskerade få skav. Med vadderingen så gick det jättebra. Hon var inte påverkad av den alls och tyckte nästan om att få den dragen över huvudet, hon hade väl lärt sig att då slapp man insekterna.

powerade
2016-07-22 14:21
#5

#4 ÅHÅ ja ska köpa en annan luva också, den jag köpte kan nog ge skav. Ska hålla full koll på honom:)

Urhasten
2016-07-22 21:13
#6

#2 Det innehåller inget som kokar så lätt eftersom det innehåller naturliga produkter från naturen. Kokpunkten är alltså väldigt hög. Vi pratar om högre värme än en het sommardag. :)

http://www.skogsteknik.se/?page=48&w=list&id=47

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
powerade
2016-07-23 08:54
#7

#6 är det denna?http://www.skogsteknik.se/?page=48&id=62 Får prova den:)

Urhasten
2016-07-23 09:52
#8

#7 Det är den. Hoppas du får bra resultat! :)

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

powerade
2016-07-23 13:22
#9

#8 taack:)

Upp till toppen
Annons: