Annons:
Etikettislandshästar
Läst 1341 ggr
Lollipopsa
2016-07-02 13:42

Bomlös sadel?

Är det någon som rider med bomlös sadel på sin islandshäst? 

Vilket märke använder ni då? Och hur känns den att rida i och hur är passformen på sadeln?

Annons:
Sollar
2016-07-02 21:16
#1

Jag har en från Hööks till min ena, det finns absolut bättre bomlösa och han ska få en ny i höst, blev den billiga eftersom han bara var en hyrhäst från början. Men den har funkat bra, fördelen har varit att man kommer väldigt nära hästen när man rider, och han har verkligen behövt ha det så. Den var inte det minsta stabil i början när han var smällfet men nu sitter den bra. Funderar på en barefoot till hösten.

vinden är min mor
2016-07-04 09:19
#2

Jag har köpt en ghost Roma från soft sadels till min isis. Den första bomlösa jag provat som har en lika smal midja som en vanlig sadel. Samtidigt är den så mjuk och skön. Tycker tölten blivit bättre och kraftfullare med denna sadel. Är så nöjd att jag precis beställt en till min mans islänning också😃 En riktig kvalitets sadel från Italien!

☀️Mörker är bara brist på ljus

hästtoken
2016-07-04 19:19
#3

Jag har en bomlös från G-boots. Är inte så förtjust i den för den är ganska klumpig och jag tycker inte att det känns som om man kommer närmare hästen. Känns också som om tölten har blivit lite passaktig. Men sadeln är en 17,5 tum så den är lite för stor för mig det kan var orsaken till vissa av problemen.🙂

Upp till toppen
Annons: