Annons:
Etiketterboktipsfilmtips
Läst 4405 ggr
Rosalie Shadowlake
6/29/16, 10:14 PM

Stallgänget på Tuva

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna, så ber om ursäkt om den ligger fel… Iallafall - Stallgänget på Tuva. Vad hände sedan? 

1.  Hur gick det för Skrållan; travhästen Bea lånade?

2. Vad hände med Jonas i England? Flyttade han hem till Sverige igen? Blev han en fälttävlansryttare? I bok 7 får ju Emmy ett föl och det är det sista man hör om både Jonas och Emmy. 

3. I bok 5 sida 17 står det "Och Dilba - vem är egentligen den mystiska Dilba?" Ja, vem var Dilba? Det är både första och sista gången hon nämns i serien.

4. På samma sida står det "Går det överhuvudtaget att rädda Angelina eller är det försent?" Samma sak här - både första och sista gången hon nämns. 

5. Shettisen Kajsa som Katrin ägde. Det sista som sägs om henne är att hon ska lånas ut till en fodervärd. Sedan är hon poff borta ur serien. 

6. I bok 6 tillkommer russet Piretta med ägaren Anna som även blir delägare på Queen of Chauncey. I nästa kapitel ägs hon helt plötsligt av Elin & Erica? Hur kom det sig att just Elin & Erica köpte Piretta? (Och Pilgrim)

7. Efter att Trullan (True Love) avlivades försvann Lina ur serien. Vad hände med henne?

8. I bok 7 flyttade ju Ulrika och tog med sig sina hästar Dropi & Nanna. (Katla frá Lappvattnet) Vad hände med henne och hästarna? 

9. I bok 7 tillkommer det en liten shettis som heter Copelia. Vem var det som ägde henne och hur kom det sig att Sandra tog hand om henne?

10. I bok 9 är det någon vid namn Amandas kanin som dör p.g.a dåligt hösilage. Vem var Amanda?

11. I absolut sista kapitlet säger Katrin att hon funderar på att sälja eller hyra ut Rejsab. Gjorde hon det? 

12. Linn, som i början red Kajsa för att sedan bli delägare på Queen of Chauncey tillsammans med Anna och Catrine, försvinner ur serien efter att hon börjat gymnasiet. Vad hände med henne?

13. Bea pratade om att ta föl på Granis. Gjorde hon det?

14. Finns stallet fortfarande kvar? Äger fortfarande Beas och Katrins familj det? 

15. Och sista frågan: Vad gör alla idag? Bord dem kvar där? Håller dem fortfarande på med hästar? Flertalet hästar måste ju forfarande vara i livet, vilka äger dem nu? Jag vet att Guldhagen fortfarande föder upp russ, men det är det enda jag lyckats hitta… 

Ja, det var "några" frågor. Jag uppskattar verkligen alla svar, då jag har undrat över detta i flera år.  Stallgänget på Tuva är enligt mig fortfarande den bästa serien som någonsin publicerats i Min Häst.

Annons:
zemlathebunny
6/29/16, 10:53 PM
#1

Jag har varit i det stallet och Bea och Katrin tror jag fortfarande äger de. Beas dotter har häst där nu…🙂 Det ser EXAKT ut som i böckerna😍

[Jennah]
6/30/16, 4:32 PM
#2

Oj, ett riktigt fan! Ska du inte försöka se om du kan hälsa på dem?

zemlathebunny
6/30/16, 8:05 PM
#3

Nja jag var kompis med Beas dotter men vi är inte med varann längre så det hade nog blivit lite awkward om jag bara kom dit sådär.😂

JoannaLi
7/3/16, 5:24 PM
#4

Ja, gud, när jag upptäckte att jag bodde alldeles intill det RIKTIGA Tuva-stallet… Jösses. Och min favorithäst ur serien, Contessa, stod faktiskt på det stallet som jag red på ett tag. Så Starstruck! 😀 Hopps att du får bra svar på dina frågor!

JoannaLi
7/3/16, 5:24 PM
#5
powerade
2/4/17, 9:28 AM
#6

Var på det stallet och red, hade fodervärd i 1 år ungefär. Ponnyn Kajsa hade min mamma tillsammans med Katrin åt min bror och Katrins dotter!:p

Annons:
powerade
2/4/17, 9:32 AM
#7

Tror inte det blev något föl på granis då hon blev bortlånad kom tillbaka ingen kunde rida henne så åkte hon igen. Idag är det Katrin och hennes dotter som bor kvar där och Beatrice flyttat. Katrin och beas dotter har varsin häst där nu. Och Amanda kan vara beas dotters syster. Som bott där men ej säker:)

powerade
2/4/17, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här var jag och min häst på besök bara för någon vecka sedan. Målat om lite har dom gjort och gjort en stor box utav 2 annars är det lika:)

tiger tok
2/4/17, 10:05 PM
#9

Nån som vet nån som säljer böckerna? Vill ha!

powerade
2/5/17, 10:30 AM
#10

#9 googla. Någon sida har iallafall bok 1-8:)

powerade
2/5/17, 10:30 AM
#11
Belimas
2/6/17, 6:06 PM
#12

#9
Adlibris säljer dom men bara 1-8, de två sista verkar inte gå att få tag på.

tiger tok
2/6/17, 7:53 PM
#13

Haha matvaror ju bra för jag har 10+11 men inte nian..

Annons:
powerade
9/20/19, 7:41 PM
#14

Ni har väl inte missat att stallgänget på tuva kommer i bokformat o inte serieformat. En släppt bok nu " du och jag rejsab"

Upp till toppen
Annons: