Annons:
Etikettridning
Läst 883 ggr
Shelin
2016-06-25 15:26

Medryttare

Funderar på o bli medryttare och undrar vad tycker ni hästägare att en medryttare bör kunna

Annons:
[nevamisse]
2016-06-25 15:31
#1

För mig ska en medryttare kunna hantera hästen till och från hagen, i stallet och kunna rida väl i skritt, trav och galopp, kunna backa och göra halt.

Medryttaren ska kunna mocka och göra iordning hästen före och efter ridning (borsta ordentligt, kratsa, sadla mm) samt göra iordning utrustningen efteråt.

Det viktigaste är att personen är noggrann och tar hand om hästen, ingen busridning osv. Samt följer stallets regler och rider med vett ute, dvs inte på otillåtna platser.

Urhasten
2016-06-25 23:32
#2

För mig är det viktigaste att personen har en känsla och engagemang i att vilja lära känna individen - det är det absolut viktigaste för mig.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[134643]
2016-06-27 09:33
#3

För mig, som är medryttare, är det absolut viktigaste att kunna hantera hästen på ett tryggt sätt, att alltid sätta hästens välmående först. Som medryttare bör man vara trygg i hanteringen från marken och från ryggen, man har ju oftast hästen som sin egen på sina dagar och då bör man klara av allt som det innebär utan hjälp.

Upp till toppen
Annons: