Annons:
Etikettridning
Läst 623 ggr
Kaninlover4life
2016-06-24 12:41

Ridskola?

Hej!
Jag är 14 år, jag har ridit på ridskola i 1,5 år. Och varit medhjälpare i ett stall ett halvår, alltså början av 2016 tills nu i Juni. Alltså ridit i 2år.
När jag red på ridskola så red jag aldrig i nybörjargrupp, jag red först med som som ridit 1 år längre än mig, sen när jag ridit 1 år så red jag med som ridit i 6 år. Tävlat 3 ggr, högsta hoppat på ridskola är typ 70cm. (På ridläger 90cm)

Sen när jag blev medhjälpare i ett stall så red jag mest 3 olika hästar, jag red oftast ensam alltså jag red ju ut i skogen sj o.s.v, antagligen för ägaren litade på mig. Red såklart mkt på ridbana också.

Nu är det så att jag kanske ska få hjälpa till i ett annat stall med flera fina hästar/ponnys, sätta igång dom o.s.v. Men min fråga är, är det bättre om jag rider på ridskola igen? Eller tycker ni jag ska börja rida på det där stallet och ta privatlektioner ibland?

Annons:
[nevamisse]
2016-06-24 14:54
#1

Några år till på ridskola kanske vore bra, eftersom du inte har ridit så länge.

Kaninlover4life
2016-06-24 15:46
#2

Ja det förstår jag, men tycker själv inte att längden man ridit räknas utan vad man gjort under den tiden, vissa utvecklas ju snabbare än andra.

[exotic]
2016-06-24 16:46
#3

Tycker det låter för tidigt att sluta på ridskola. Ser ingen fördel heller att du aldrig red i nybörjargrupp, och sen med de som ridit mycket längre. Kan ju missat en del. Går det inte att rida både ock? Det är inte bråttom att lära sig rida. Det tar hela livet.

[nevamisse]
2016-06-24 22:42
#4

#2 Klart att alla lär sig olika snabbt, men 1,5 år på ridskola + ett halvår till är inte mycket. Du började dessutom inte från grunden. Jag säger inte att du inte kan rida efter 2 år, men det finns otroligt mycket mer att lära. Höjden man hoppat säger inte heller mycket om vad man kan, har man hoppat högt tidigt kan det snarare ge en fingervisning om att man går för snabbt fram.

[134643]
2016-06-25 09:50
#5

Jag var lite i samma situation som dig, och valde att ta en medryttarhäst istället för ridskolan. Visst har det gått, speciellt med hjälp från tränare, men jag kan också ångra att jag inte red lite längre på ridskola för jag har missat en del inom ridningen. Gör som du vill, det låter på dig som att du är inställd på att inte fortsätta på ridskolan, men försök i alla fall se till att rida lektion så ofta du kan ändå. Lycka till! :)

Kaninlover4life
2016-06-25 15:22
#6

Tack för svaren! Blir nog att jag rider på ridskola 1 dag i veckan och är medryttare på det där stället!  🙂 Då kan jag ju fortsätta öva på medryttarhästen på det jag lärt mig på lektion! ;)

Annons:
[nevamisse]
2016-06-25 15:25
#7

#6 Det låter väldigt bra! :)

Upp till toppen
Annons: