Annons:
Etikettövrigt
Läst 834 ggr
Lillen05
2016-05-15 11:17

Foderhäst

Kan någon snälla berätta för mig varför en fodervärd ska betala skoning? Jag har nämligen en pappa som inte förstår varför man ska det! Och jag har inget bra argument! 😉

Annons:
NatasjaHemby
2016-05-15 11:25
#1

Det beror ju lite på hur situationen ser ut, men om hästen skulle vara "avställd"/inte ridas hos ägaren så skulle den förmodligen inte behöva skor. Det är ju inte så vanligt att hästar behöver skor för att bara gå i hagen eller kanske inte ens för lättare skogsridning. Om fodervärden då vill rida hästen eller vill rida på underlag som gör att hästen behöver skor så får denne betala skorna för att kunna rida.  Alltså, om hästen behöver skor för att kunna ridas (eller för att ridas på ett specifikt underlag) så bör ju den som rider hästen betala för skorna.  Så tänker jag i alla fall 🙂

SE*Simbelmynes

Lizelda
2016-05-15 11:25
#2

För att fodervärden ska stå för i princip alla kostnader?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Urhasten
2016-05-15 14:28
#3

Be honom läsa på ert fodervärdskontrakt - för där bör ni väl ha skrivit vad vem ska betala saker och ting! 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[nevamisse]
2016-05-15 22:50
#4

Normalt sett står fodervärden för alla hästens kostnader, utom möjligen försäkringen. Att ha en foderhäst brukar ju nästan vara som att ha en egen, fast att man inte äger hästen.

Men man skriver ju ett kontrakt och där har man gjort upp vad som gäller.

Gladflicka
2016-05-16 00:30
#5

För att en foderhäst nyttjar du som din egen och hästar behöver verkas/skos även om den inte står hos ägaren.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: