Annons:
Etikettövrigt
Läst 697 ggr
Mimmi.
2016-05-09 13:49

Massor av frågor!!

Jag har lite frågor, allt från häst till ryttare alltså allt möjligt. Jag har en medryttarhäst utan ridhus och padocken i närheten, då undrar jag om man kan hoppa på ängarna, eller alltså det är klart man kan men liksom vad kan man göra för övningar på ängarna och speciellt om man rider helt själv med häst? Tips på bra balansövningar? Ska till Ullared i helgen och undrar vad som verkligen ni rekommenderar att köpa där till medryttarhäst. Dressyr övningar på ängarna? Skriv gärna nån "lek" man kan göra med hästen också. Att rida i på sommaren? Tipsa gärna om mer!!! Tack för alla svar!!!

Annons:
smellcaramell
2016-05-10 15:35
#1

Kan säga såhär  - i fråga markägaren innan du rider på någon äng, i regel så får man inte rida på ängar från det att gräset börjar gro fram tills sista skörd. Man kan både hoppa och rida dressyr på skogsvägar och stigar däremot.

[nevamisse]
2016-05-10 22:16
#2

Först måste du ha klartecken från markägaren att du får rida på ängarna.

Får du det kan du träna balansen genom att rida barbacka eller utan stigbyglar, rida de vanliga ridvägarna man gör på ridskola, öka och minska tempo mm.

I ullared finns massor, jag vet inte om det är något man "måste" köpa till en medryttarhäst, kanske mer för skoj skull? Finns ju massor av schabrak, grimmor, borstar och annat i alla möjliga färger.

Upp till toppen
Annons: