Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1464 ggr
[Tomiza]
2016-05-03 07:54

Stigbyglar

Hej. Vilka stigbyglar rekommenderar ni till onda knän/hälsenor och dålig balans? Har Australienska "säkerhetsstigbyglar" i dagsläget, men de känns så vingliga.. Har tittat på plast från Hööks, men ur säkerhetssynpukt?

Annons:
Caf_Roy
2016-05-03 10:41
#1

Jag tror att ett par stadiga ridstövlar hjälper mer för stabilitet.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Alejalo
2016-05-03 19:32
#2

Jag får ansträngda knän och ont i vristerna när jag rider i vanliga säkerhetsstibyglar med gummisnodd på ena sidan men jag köpte ett par intec stigbyglar för ett år sen och har aldrig ångrat det! Dom har en bredare platta(går att byta platta emellan gummi och räfflad metall(?)), är lite tyngre och är i jämvikt. Man har aldrig ont när man rider i dom. Helt underbara, köpte mina på ullared för 400-600kr.

examynia
2016-05-04 15:27
#3

jag har problemmed ett knä.. köpte ett par sprenger bow balance.. kommer ALDRIG mer använda nåt annat.. dom är helt underbara.. sviktar bra.. breda plattor.. bra med utrymme.. älskar dom=)

Ninwe
2016-05-05 08:19
#4

Har också lite problem med knä och höft. Köpte ett par Intec-stigbyglar på Börjes och var väldigt nöjd med dem. Men efter ett par månader började jag få ont av dom också. Nu har jag istället compositi-stigbyglar från Hööks. Bred skön platta, men framförallt så sviktar den när man rider lätt eller står i fältsits. Har bara haft dem ett par veckor men är otroligt nöjd! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

Upp till toppen
Annons: