Annons:
Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 1035 ggr
iMois04
4/29/16, 9:37 PM

Shettisvalack rymmer efter travarsto

Hej! Jag har en foderhäst, en travare. Och som sällskap har jag en antagligen senkastererad shettisvalack! Det funkar knappt, jag får typ psykbryt när jag ser hur han smiter under tråden lätt som en plätt så fort jag har börjat hoppa med stoet… Vad ska man göra? Och han stannar inte när man har stängt in han i en säkrare hage i vår trädgård som har helt rymningssäkert staket. Så då springer han runt som en galning i trädgården… Snälla jag behöver snabb hjälp!!

Annons:
Urhasten
4/30/16, 8:11 AM
#1

Plankor funkar oftast enbart + mycket bra ström i ståltråd.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

iMois04
4/30/16, 10:53 AM
#2

okej, tack! ska meddela detta till pappa!

Caf_Roy
4/30/16, 2:33 PM
#3

Tror du att han skulle låta bli att springa runt i sin vanliga hage om den blev rymningssäker? Som jag förstod det har du redan en rymningssäker hage, men där är problemet att han blir stressad av att vara ensam och springer runt. Om han blir stressad nog att rymma från sin vanliga hage av att kompisen försvinner, tror du inte att han kommer springa runt lika mycket i den då om han inte längre kan rymma? Jag skulle föreslå att du i stället bygger en liten rymningssäker hage, gärna med slalomstaket i så han inte kan springa, så han kan se er när du rider. Gärna kombinera med att ge honom lite mat att sysselsätta sig med.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

iMois04
4/30/16, 4:28 PM
#4

Han har varit lugn när det var el i, men vi behövde den elen till hönsen av en anledning så då så bara rymde han utanför och blev stressad lik förbannat! Vi har typ byggt en hage innanför vårt trädgårdsstakwt, och det ör trädgårdsstaketet som är rymningssäkert. Så det är av att rymma han blir stressad av.. Typ, och han ser oss i den hagen han är i förutom när vi är på en uteritt!😊 Mat är han inte jätteintresserad av, men jag tänkte köpa ett hönät och sätta upp på en stolpe så han sysselsätter sig själv med det!

Caf_Roy
4/30/16, 6:35 PM
#5

Så han var lugn när det var el i tråden på hans vanliga hage? Ett till elaggregat kanske, så både hagen och hönsen får ström?

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

iMois04
5/1/16, 1:26 PM
#6

#5 det har vi ju, men dom andra hagarna måste ju oxå ha ström

Annons:
iMois04
5/1/16, 1:27 PM
#7

BTW det har löst sig nu, vi satte in en extra tråd och sänkte den understa och så satte vi in el i trädgårdshagen

Urhasten
5/1/16, 4:16 PM
#8

#7 Vad skönt. Det är ju med fördel att kunna ta ut ena hästen vid motion och låta den andra vara kvar. För att lugna honom kan ni lägga in en tuss hö så får han annat att tänka på, sakta men säkert avtar det. På vissa individer sitter separationsångesten i hela livet om man inte arbetar med det på ett djupare plan.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: