Annons:
Etikettridning
Läst 2469 ggr
99Sofi
4/27/16, 8:22 PM

Skaffa första ponny

Hejsan! Jag och min mamma är väldigt sugna på att skaffa en ponny till mig så jag kan komma längre i ridsporten. Har just nu en halvfoderponny dom tyvärr kommer att säljas till sommaren och därför började vi fundera på egen ponny. Har somsagt aldrig haft en helt egen ponny förut och vill därför ha alla tips ni har till oss som ska skaffa en första häst! Är det någonting som många som skaffar första häst glömmer? Är det något superviktigt att tänka på innan man skaffar häst? Min mamma har inte fasta jobbtider så hon jobbar som tolk och vi har därför all tid i världen för hästen. Inget problem med ekonomin heller och har det inte svårt i skolan på något vis, så den delen är redan checkad. Däremot just dethär med att man kan glömma något viktigt eller så skulle jag gärna vilja ha lite svar på innan vi börjar leta! Vi vet av en bra stallplats där vi känner många personer samt ägarna så vi har hästkunnigt folk runtom oss. En annan viktig sak jag skulle vilja veta är vad man ska köpa in innan man skaffar häst. Om någon vänlig och lite uttråkad person orkar skriva en inköpslista så skulle det vara jättesnällt! Har redan skrivit en men vill vara helt säker på att jag inte glömt något. Med inköpslistan menar jag saker som utrustning, sjukvård, täcken, borstar, hinkar, höpåsar ja allt i den vägen! Ha en bra kväll! :)

Annons:
[nevamisse]
4/27/16, 11:26 PM
#1

Jag vet inte om det är något speciellt folk brukar glömma.

Du har säkert en del erfarenhet om du varit fodervärd, men läs på om skötsel, foder, sjukdomar mm. Var beredd på att en egen häst tar sina timmar, varje dag, året runt, oavsett om man är sjuk, trött, det regnar eller man har mycket att göra.