Annons:
Etiketttävlingar
Läst 923 ggr
Signe06SL
2016-04-17 15:07

Bästa maskeraddräkt

Hej jag och min kompis ska snart tävla i maskeradhoppning och vi vet några dräkter man kan ha men vad brukar ni vara utklädda till?

Annons:
Vrilen
2016-04-17 15:34
#1

Sist var jag utklädd till vampyr. Jag hade fortfarande smink och linser sen Halloween när den tävlingen var ^^

Signe06SL
2016-04-17 17:18
#2

Vad var den som vann för något?

Vrilen
2016-04-17 18:13
#3

Vi hade ingen vinnare vi gjorde de bara för skoj skulle.

Signe06SL
2016-04-17 21:23
#4

Ok!

Caf_Roy
2016-04-19 07:34
#5

Hur ser ni ut? Har du ett foto? De bästa kostymerna är de som utnyttjar ekipagets grundförutsättningar, om man till exempel har ett svart kallblod kanske man hellre ska satsa på en sån där ringens ryttare eller vad det heter från sagan om ringen i stället för Arn och har man en smäcker vit häst är det bättre att satsa på Fantomen än Zorro. Rent allmänt skulle jag säga att kostymer som är lätta att känna igen där även hästen föreställer något som är viktigt för att konceptet ska fungera och inte bara bihang är de bästa.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Quirinia
2016-04-21 18:08
#6

Min kompis vann en maskeradtävling för ett tag sedan, då var hon utklädd till Elvis Presley.

Annons:
Caf_Roy
2016-04-23 01:58
#7

Jag har varit Pippi Långsrtump, sjörövare, Fantomen (gissa vad min ponny hade för färg…), greve Dracula och säkert något mer men det kommer jag inte ihåg nu. När jag var utklädd till Pippi vann vi. Jag red barbacka i pippikläder, utstående röda flätor och en uppstoppad handdocka av Herrnillson fastsydd på axeln. Ponnyn var dekorerad med whiteboardpenna och jag började med att rida runt ridhuset ett varv och slänga ut Guldmynt (chokladpengar) ur en kappsäck till publiken samtidigt som jag sjöng här kommer Pippi Långsrtump.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Upp till toppen
Annons: