Annons:
Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1561 ggr
Navai
2016-04-08 14:59

OT: Tatuera låret och rida

Hejsan, ska tatuera en text på låret nästa vecka och fick inte ledigt ifrån jobbet.. Så nu undrar jag vad det finns för risker förutom att det är ömt med att gå runt i ridbyxor eventuellt rida med ganska ny tatuering. 

Mycket tacksam för svar!

Annons:
-Cissi-
2016-04-08 15:04
#1

Kolla inne på bodyart oxå om du inte redan gjort det :)

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Lizelda
2016-04-08 15:41
#2

Ridbyxor sitter ju oerhört tajt så risken finns att du skaver allt för mycket eller irriterar tills det uppstår infektion.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zadeira
2016-04-08 15:56
#3

Själva ridandet i sig är det nog inte så farligt med om du tatuerar så att det inte skaver mot sadeln och dessutom håller rent ordentligt. Däremot är ridbyxor inte att rekommendera. Dels pga ömhet, dels pga att det kan orsaka tryck och skavande mot tatueringen. Dessutom så ska tatueringen gärna läka luftigt och vara smord och med tighta ridbyxor förhindras båda två. Du kan inte ha mjukisbyxor just de första dagarna? Vet att det inte är ultimat att rida i alltid men känns ju som en kompromiss man får göra om man inte vill börja med att förstöra sin tatuering.

Navai
2016-04-09 12:50
#4

Tack för alla svar! Helst hade jag ju gått i mjukisbyxor men men chef kommer aldrig att tillåta det tyvärr..

Urhasten
2016-04-09 15:45
#5

För mig känns det spontant som att din chef bör respektera dig som individ. Du har väl arbetat ihop ledighet/semesterdagar? I så fall BORDE du få bruka dessa nu, alternativt att ni hittar en lösning för att du ska kunna arbeta och det utan att du riskerar att bli infekterad. Om inte hade jag sagt upp mig, det där känns som illa behandling, faktiskt. Alla människor har rätt till ledighet.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Lizelda
2016-04-09 16:16
#6

Använd annars mjuka leggings typ. Håller helt med Urhasten för övrigt.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Navai
2016-04-09 17:24
#7

Har opererat mig 2 gånger så har tyvärr fått tagit ut endel lediga dagar till det. Tatueringen har varit planerat länge och är ett slags märke för allt jag gått igenom så vill inte ändra datum. Får helt enkelt fråga min chef ifall jag kan ha leggings eller träningsbyxor på mig, det är iallafall prydligare än mjukisbyxor.

Wellcraft
2016-04-09 18:26
#8

Sätt en mjuk kompress över tatueringen som tillåter den att andas lite, medan du har ridbyxor på. När du inte rider eller har ridbyxor på dig är det extra viktigt att du luftar tatueringen med lösa, mjuka kläder och smörjer in ofta men lite.
Smörj in och byt kompress efter varje ridpass.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Urhasten
2016-04-10 09:19
#9

#7 Ledighet vid OPERATION? Jag är förvånad. Då har du istället rätt till sjukskrivning.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[ellenhellstrom]
2016-04-18 19:29
#10

tycker också de låter konstigt att du tagit ledigt till en operation. det är väl ändå de absoluta självklara tillfället då man ska sjukskrivas. låter inte som en rolig chef. vad är det för jobb? jag hade tagit på mig ett par andra byxor. eller som någon annan sa, att sätta en kompress över tatueringen för att byxan inte ska skava rakt på. lycka till

Upp till toppen
Annons: