Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1283 ggr
Carolinefvs
2016-04-01 22:02

Skimmelsvans

Känns som om jag har testat allt nu, och ändå kan jag inte få svansen vit. Vissa delar har blivit missfärgade av ingrodd smuts men jag tänker inte ge upp! Så alla skimmelfantaster - ös på med era bästa tips kring hur ni får era skimmelsvansar bländande vita!

Annons:
Vrilen
2016-04-02 09:13
#2

Tyvärr går det nästan inte nu när det lerigt ute. Nu under vintern när det har varit lerigt ute och inga flugor så har vi flätat svansen och dränkt den i pälsglans. Det har hjälpt lite. Nu på sommaren när man inte kan fläta svansen så kan man väl bara tvätta svansen nästan varje gång man är i stallet? Då hinner den knappt bli smutsig. ( pssst Om du ska borsta svansen med en manborste ha pälsglans i svansen då blir det lättare att reda ut och det sliter inte på svansen lika mycket! )

Carolinefvs
2016-04-02 11:37
#3

Ketchup funkar, men biter inte riktigt på de mest missfärgade bitarna. Svansen är alltid flätad och tvättas nästan dagligen, sköljer i alla fall ur leran varje dag. Sprayar alltid med lite pälsglans när den är tvättad - dels för att det är lättare att reda ur men också för att stöta bort smutsen. Problemet är några, envisa "strimmor" som verkar ha blivit permanent gula…

Vrilen
2016-04-02 12:55
#4

Oj okej Finns det typ '' Pälsfärgning '' till hästar som det typ finns hårfärg för oss?

Carolinefvs
2016-04-02 21:54
#6

Har funderat på att prova hårinpackningen, har använt märket själv och till mig funkade det bra ;)

Annons:
oddahviing
2016-04-02 22:39
#7

Kanske vinäger?

'-Headlights on the highway-'

Upp till toppen
Annons: