Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1271 ggr
alicekanin
3/29/16, 10:22 AM

Viktboots bak eller fram?

Hej jag har införskaffat mig ett par viktbots till min något framtunga ponny som jag vill ska få mer styrka i bakbenen. Vi tränar för instruktör 2 gånger i veckan i både dressyr och hoppning men jag tänkte nu testa om ett par viktboots kan hjälpa mig lite på traven. Men jag har funderat lite fram och tillbaka på om jag ska använda dem på fram eller bakbenen.

 Om jag har dem på frambenen tänker jag att det blir lite jobbigare för framdelen så att hon lägger över lite vikt till bakdelen. Samt att hon blir starkare i fram och att sen när jag inte använder dem så kommer det kännas väldigt enkelt för henne. Eller att det blir tyngre på framdelen så hon blir mer framtung och att hon har fått muskler för det och tycker att det är ännu enklare att gå med mer tyngd på bogarna och frambenen.

Och om jag har de på bakbenen att hon då helt enkelt blir starkare på bakbenen eftersom att det är mer tyngd där. Men det jag är rädd för är att hon skulle lägga över vikt till framdelen istället eftersom det blir jobbigare för bakdelen.

Jag vet ju att många ryttare som rider islandshäst använder viktboots och det är ju för att få upp frambenen i tölten. Men skulle denna princip även funka på min ponny?

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: