Annons:
Etikettövrigt
Läst 1003 ggr
alethe
3/28/16, 5:16 PM

Hjälp med Stallplats

Behöver era tips, råd och vad ni tycker om dessa alternativ som stallplatser. För och nackdelar. Plats 1…. 3000kr Bilresa: 15 min Det som ingår i hyran är: Utsläpp och morgonfodring i hagen alla dagar året runt. (inte när dom går på bete) Middagshö i hagen alla dagar året runt. (inte när dom går på bete) Insläpp alla dagar året runt. (inte när dom går på bete) Testat hösilage av hög kvalité. Strö till boxen. Mockning och påfyllning av vatten och hösäckar varje dag. Påfyllning och rengöring av vattenkar i hagen året runt. Tillsyn flera gånger om dagen alla dagar. Ridbana finns och det kommer snart upp belysning till den. Plats 2…. 1750kr Bilresa: 25 min i hyran ingår analyserat hösilage, man har ett åtagande per vardag och ca 1 per helg (rullande på helgen). 1750kr Sommarbete på sommaren 850kr. Plats 3…. 1700kr Bilresa: 30 min har fri tillgång till ridhus 54x22 med bra ljus, bevattning och stereo. Paddock 60x30. Ridbanorna harvas regelbundet. Stor hinderpark. Fri tillgång till skrittmaskin. Möjlighet att låta din transport stå på plats. I priset ingår utsläpp och fodring morgon, lunch, kväll. OBS! möjlighet till del/hel inackordering välutbildad hjälpryttare mm. Hö köps förmånligt på plats. Gemensamt inköp av boxströ gör att priset hålls nere Plats 4…. 2200kr Bilresa: 15 min I hyran ingår: Utsläpp, insläpp, 4 fodringar/dag, hösilage, paddock och skåp i sadelkammaren. ALLA dagar i veckan. Plats 5…. 800kr Bilresa: 20 min morgon och lunch fodringar ingår i hyran, kvällar och helger hjälps vi åt med. 800 kr/mån för boxarna och 500 kr/mån när hästarna går ut på sommarbete. Grovfoder köper vi in tillsammans alternativt så har du med eget. Plats 6…. 750kr Bilresa: 30 min Hästarna har tillgång till en halmad ligghall och de har i stort sett fri tillgång på hö. Vi köper in hö gemensamt. Vi hjälps åt med hästarna så att man inte behöver åka upp varje dag. Vatten får de i temobar så att vattnet inte fryser. Tillgång till storbox i stallet och det finns uppvärmd sadelkammare och varmvatten. Grannen har paddock med hinder och det finns fina ridvägar. Det är nära till bussen. Det finns även sommarbete. Halm till till ligghallen och moms ingår i priset på 750kr

Annons:
Hästbäst
3/28/16, 5:35 PM
#1

Bara en fråga men kan en stallplats kosta 42 200?

Hästar är våra bästa vänner

taylor__lambert
3/28/16, 5:48 PM
#2

#1 stallplatsen kostar 2200. Det är 4:e alternativet :) blev själv lite förvirrad först

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

alethe
3/28/16, 6:04 PM
#3

Precis. Plats1…. 3000kr Plats 2…. 1750kr Plats 3…. 1700kr Plats 4…. 2200kr Plats 5…. 800kr Plats 6…. 750kr

Hästbäst
3/28/16, 6:19 PM
#4

Jaha nu såg det mer rimligt ut XD

Hästar är våra bästa vänner

Hästbäst
3/28/16, 6:22 PM
#5

Tyckte plast 3 var billigt för vad som ingick, dock ganska långt bort.

Hästar är våra bästa vänner

Isbjörn
3/28/16, 6:57 PM
#6

Plats 4 lät bäst tycker jag :)

Annons:
Urhasten
3/28/16, 8:21 PM
#7

Jag är väl den som resonerar mer udda här, men anser alt. 6 känns rimligast för ett hästliv. Det är trots allt massor av studier och forskning som pekar på att hästar mår bäst på lösdrift eller att vara ute så gott som alltid + fri tillgång på grovfoder (antingen hö eller halm). Det går att hitta lösningar om ätandet blir för intensivt att hästarna äter orimligt mycket. 

Du får förmodligen en mycket mer avslappnad, frisk och glad häst i längden. Lycka till! :)

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Gronstedt
3/29/16, 10:48 AM
#8

I första hand plats 6, skulle jag säga, i andra hand plats 1.

[nevamisse]
3/29/16, 11:50 AM
#9

Plats 6 utan tvekan.

Lindorm
3/30/16, 9:25 AM
#10

Jag skulle också välja plats 6. Absolut bäst för hästen på lösdrift och verkar ju vara bra ridmöjligheter!

Annars plats 1 eller3 beroende på vad jag har för önskemål med min ridning och hur mycket tid jag har. Jobbar jag mkt så kan det tex vara skönt med helinackordering, sena vinterkvällar kan ridhus vara skönt om det är så att jag har väldigt höga ambitioner. Men jag skulle bara överväga de här platserna om hästarna fick minst 12 timmar ute/dag i bra hagar och med hästkompisar. Jag hade aldrig valt ett stall med små fyrkantiga lerhagar, minimal utevistelse och utan att få gå tsms med hästkompisar.

http://hastinspiration.blogspot.com/

https://www.facebook.com/Fotografagneswadenback

Upp till toppen
Annons: