Annons:
Etikettövrigt
Läst 1212 ggr
[mariehel99]
3/26/16, 10:24 AM

Två ponnysar som inte rids

Hej! Jag är 16 år och rider en gång/vecka på ridskola och har gjort det nu i ca 8 år. Nästan allas dröm är ju att ha en egen häst/foderhäst/medryttarhäst osv. Men dom flesta har ju inte möjlighet till detta eller får inte för sina föräldrar, som i mitt fall. Jag vill verkligen rida mer än vad jag gör, men får inte rida mer än en gång/vecka. Men sen så finns det här i närheten en som har två ponnysar som inte rids överhuvudtaget. Ägaren är så gammal så de i stort sätt bara står där. Förut red två av mina kompisar där nästan varje dag, men de har båda egna hästar nu, men de verkar som att de fortfarande inte vill att nån annan ska rida hästarna, de ser dom fortfarande som "sina", fastän de har vuxit ur hästen sen längesedan. Jag fick faktiskt en gång ett erbjudande att gå och rida en av de, men hen hörde aldrig av sig igen så det blev inget av det. Det här skulle verkligen vara min chans, men jag vet inte hur jag ska ta upp de med dom, jag är inte lika bra kompis med de som förr. Jag undrar ifall ni har något tips vad jag skulle kunna göra och säga? Tycker det är synd då två fina, duktiga, rätt så unga ponnysar bara står.

Annons:
Lizelda
3/26/16, 10:57 AM
#1

Hör av dig till ägaren, de brukar bli rätt glada om någon vill bry sig om deras älsklingar när de själva inte kan :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

oddahviing
3/28/16, 2:30 AM
#2

Säger samma som #1! Säg att du kan ge dem extra hjälp  i stallet med att mocka, mata osv så kommer de nog bli jätte glada och i utbyte får du rida =) Dina kompisar har inget där o göra längre, så prata med riktiga ägaren!

'-Headlights on the highway-'

Stallmima
3/28/16, 5:32 PM
#3

Ja prata med ägaren till ponnyerna och erbjud dig att hjälpa till om det behövs  👍

Horseland
3/29/16, 9:52 AM
#4

Var är ponnysarna?

[nevamisse]
3/29/16, 11:53 AM
#5

Ja det enda du kan göra är att knacka på och fråga ägarna.

[fin_kanin]
3/30/16, 5:25 PM
#6

Det finns några gotlandsruss i närheten av mitt landställe. Jag hälsade på dem en gång, ägarna blev jätteglada att dem blev lite ompysslande. Nu hälsar jag på dem varje dag när jag är där och har även ridit dem;) Ta steget och fråga ägaren tycker jag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: