Annons:
Etikettstallet
Läst 1154 ggr
Zelmabus
2016-03-17 11:11

Städdagar

Om det ingår obligatoriska städdagar i stallet man står (en på våren och en på hösten) men det står inte att det ex alltid är sista helgen i april osv, hur långt innan tycker ni att stallägaren borde säga till innan?

Annons:
Gronstedt
2016-03-17 12:54
#1

Tja, en månad i alla fall. Eller också fråga runt och bestämma en dag när de flesta kan. Och så bör det finna möjlighet att göra vissa sysslor någon annan dag, ifall man ändå inte kan på den uppgjorda dagen.

Jag kan till exempel inte på vår städdag, men jag ska skura alla hinkar dagen innan i stället.

Lizelda
2016-03-17 13:02
#2

Folk har förståelse för att alla inte alltid kan samma dag, oroa dig inte :) När stallägaren väl säger till och du kanske inte kan så är det inte svårare än att du blir tilldelat något som du städar före eller efter :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

JoannaLi
2016-03-17 14:42
#3

Tja, absolut minst en vecka tycker jag, även två är väl kanske i underkant. :)

Zadeira
2016-03-21 15:39
#4

2-3 veckor tycker jag är rimligt. Och att om man inte kan vara med den dagen så kan man få en uppgift att göra någon dag innan/efter.

Lindorm
2016-03-22 15:04
#5

Jag tycker också att man ska säga till i god tid, 3-4 veckor. Stod hos en som hörde av sig samma dag, funkade inte alls för jag hade kvällspass på jobbet. Risken är ju stor att de inackorderade inte kan annars!

http://hastinspiration.blogspot.com/

https://www.facebook.com/Fotografagneswadenback

Zelmabus
2016-03-24 16:19
#6

Oj, kankse bara jag som är ständigt upptagen som tycker att det känns lite i senaste lagret om de ex tänkte ha i april (även slutet). Men jag tävlar mycket så då måste man anmäla sig långt i förväg. Ibland har min stallägare sagt att kan man ej så får man böta 500kr, men inte så snällt när hon oftast säger till mindre än 2 veckor i förväg. Ex som hösten 2014, men då sa många ifrån och då blev hon visserligen sur och sa då vilka datum som gällde 2015. Men inget i år än, och det är svårt att fråga henne om man inte har möjlighet att vara i stallet innan kl 12 på vardagar. Hon svarar till 99% aldrig i tel.

Annons:
Lizelda
2016-03-24 22:28
#7

Att böta 500 kr är absolut inte rimligt. Står det i ert kontrakt?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Zelmabus
2016-03-25 20:42
#8

Jag har inget kontrakt med nuvarande stallägare . Har ett från förra men gissar att det ej gäller då det är ett helt annat företag som äger stallet nu. Men där står det bara att det är två städdagar ej något om böter.

Lizelda
2016-03-25 22:10
#9

Har du inte kontrakt på böter så ska du inte betala något. Varför har du inget kontrakt med de nya ägarna?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

jagga-ewe
2016-03-25 22:30
#10

Jag tycker väl det borde planeras in tidigt, långt i förväg. Men jag är oxo sån som har kalendern full flera månader framåt.

Vad det gäller att hon inte går att nå när du är i stallet kan du ju alltid skriva ett brev o lämna i stallet? Ett kuvert med hennes namn på hennes låda/sadel/vad hon nu har. Där du skriver att du undrar när det blir och förklarar att du redan har väldigt fullt upp och gärna vill kunna boka in städdag när du kan. Allra bäst är ju om du kan ge förslag. Tex "Men söndag 10 april har jag inget bokat, då skulle det vara lysande om vi har städdag! Jag har dock all förståelse om det inte passar Ditt schema." Skriv med ditt telenr och föreslå att hon ringer dig, så kan ni ju prata ihop er om hur det ska lösas.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Zelmabus
2016-03-26 02:37
#11

För hon har helt enkelt inte skrivit avtal med oss som stod i stallet när hon tog över. Tyvärr är hon en sån som aldrig ringer upp, en gång när jag verkligen behövda ha tag på henne ringde jag x antal gånger (både från mitt nr och prövade m hemligt ), skickade sms , pratade in på hennes mobilsvar samt försökte på Facebook . 2 veckor senare fick jag tag på henne för jag hade lyckats prata med hennes närmare anställd. I vilket fall, just nu så kan jag inte hjälpa till så mycket om det blir städdag inom det närmaste (nydligen gjort ett kejsarsnitt).

Upp till toppen
Annons: