Annons:
Etiketthoppning
Läst 1676 ggr
hannah96
2016-03-16 23:39

JAG är stel över hinderna.

Min häst är väldigt hoppglad, jag tycker också det är väldigt kul att hoppa och hoppar upp till 1m ibland högre och lägre på träningen. Jag är följsam med händerna, så jag tror och sliter inte i min häst. Där emot så följer inte kroppen med, man ska ju '' ställa sig upp och luta sig framåt'' men jag '' ställer'' mig bara upp och sträcker fram händerna. Någon som har tips på vad jag ska göra för att slappna av mer? Jag tar massa djupa andetag och andars under tiden jag hoppar så den är det inget fel på.

Annons:
Lizelda
2016-03-17 00:49
#1

Sånt där är svårt då jag inte vet om du varit med om något som gör dig osäker eller dylikt. Tänker du på hur du måste göra när du hoppar? Jag är livrädd för att hoppa men när jag gör det så skiter jag i hur jag gör egentligen, jag fokuserar framåt, följer med i hästens rörelser och siktar mot nästa hinder, resten går per automatik. Är du nervös när du hoppar eller något sånt? Och är det likadant med andra hästar eller bara din egen?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Gronstedt
2016-03-17 08:23
#2

Egentligen ska man inte luta sig jättemycket framåt - ofta räcker det med den lutning som kommer automatiskt när man ställer sig upp i galoppen. Be någon tränare titta på dig och se hur det verkar. Det kanske är OK som det är?

Quirinia
2016-03-18 16:56
#3

Är lite inne på Lizeldas spår. Man ska inte behöva "tänka" hur man rider, men förstår om du kanske sett din sits på film? 

Hur som helst tror jag att det behövs bara lite mer rutin. Att rida & hoppa mer, och då menar jag inte flera gånger i veckan utan bara göra det fler gånger. Jag har ingen aning hur länge du ridit med det kommer nog somsagt när du hoppat mer. :) Du kan ju prata med din tränare också, för det är viktigt att man inte börjar mixtra med sin ridning, slänga sig fram osv för sålänge det är lite lägre är det inte hela världen. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: