Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 869 ggr
powerade
2/13/16, 6:35 PM

Blött regntäcke

Nu när det endast är ca -3 grader ute får hästarna gå med regntäcke istället för tjockt vintertäcke. Men de snöar ju och regntäcket blir blött på insidan ( mot hästen) ,någon som har samma problem?! Varför blir det så? Är det bara att impregnera eller vad?:/

Annons:
Petloveer
2/14/16, 12:05 PM
#1

Jag brukar låta mina hästar gå med väldigt tunt vintertäcke eller svetttäcke under regntäcket för att det ska samla upp fukten.

Prenova
2/14/16, 12:43 PM
#2

Jag brukar använda mig av ett fodrat regntäcke som jag impregnerar innan användning, har aldrig läckt igenom! :)

Lizelda
2/14/16, 10:02 PM
#3

Impregnera! Regntäcken ska inte läcka igenom så ifall det gör det så är det antagligen dåligt impregnerat :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

powerade
2/15/16, 11:28 AM
#4

Hon innan hadebinte haft något problem:o Måste jag tvätta täckena först? Hur gör jag det bäst?! Han hade dock haft det på i 24timmae typ och snöade iprincip hela tiden, kan förstå om de släpper genom

powerade
2/15/16, 11:28 AM
#5

Hon innan hadebinte haft något problem:o Måste jag tvätta täckena först? Hur gör jag det bäst?! Han hade dock haft det på i 24timmae typ och snöade iprincip hela tiden, kan förstå om de släpper genom

Upp till toppen
Annons: