Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 752 ggr
juliajuldurevaldsson
2016-02-09 17:48

Hästinfluensa

Hej. Jag tror möjligtvis min häst fått Hästinfluensa, men hon är vaccinerad, senast nu i december. Vad jag har märkt så har hon haft svullnad i först ena bakbenet, nere vid kotan. Och sedan på andra benet ca. 3 dagar efter, men hon har ej varit halt. Sedan idag när jag gick till stallet och tog in henne så märkte jag att hon hostade. Inte sådär pyttelite 1 gång utan hon hostade sådär med jämna mellanrum. Men det var inte jätte jättemycket heller. Har läst att symptom hos vaccinerade hästar kan vara svullnad och hosta. Hon har inte varit särskilt hängig heller. Hon har också stått på vila ca. 2-3 veckor nu det senaste. Hon är ju somsagt vaccinerad i december. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Ska jag bara vänta och se eller bör vetrinären tillkallas direkt? Har rådfrågat vetrinär

Annons:
Radioaktiv
2016-02-09 18:52
#1

Har du tagit temperaturen på henne och kollat om hon har feber? Är hon allmänt hängig?

juliajuldurevaldsson
2016-02-09 20:05
#2

Har ej tagit temperatur, ska det i morgon på morgonen, men hon är inte hängig.

Lizelda
2016-02-09 22:40
#3

Vad sa veterinär? Om hon inte verkar hängig så är det antagligen inte akut men djur är ofta bra på att dölja sitt mående medan kroppen inte ljuger så att ta tempen är steg ett.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: