Annons:
Etikettridning
Läst 704 ggr
sosom11
2/3/16, 9:04 PM

Inspiration!

Hej!

Jag har min häst på skolan där jag går och får hem henne till sommaren och då får jag rida henne alldeles själv - lyx! Nu vill jag bara få inspiration och tips på enkla övningar som vi kan göra när hon kommer hem igen, är intresserad utav allt. Roliga saker att göra vid tömkörning, körning, NH, riding, barbacka, löshoppning, dressyr, uteritter. Eller varför inte lite svårare övningar i något av dom som man kan öva på under sommaren. Kommer ha några timmar att lägga på henne varje dag så det får gärna vara något som ni alltid gör på sommaren. Bara ös in med tankar och ideer så är jag tacksam! Ja, jag försöker hålla en så varierad träning som möjligt med henne, hon är kallblodstravare och man kan göra ALLT med henne!

EW

Annons:
Lizelda
2/3/16, 9:10 PM
#1

Långritt! Vill man göra det enkelt för sig så åk ut med någon och lämna saker vid ett trevligt ställe och rid sedan ut dit och slå läger. Då kan man sedan välja om man vill gör utflykter och ha lägret som basläger eller om man vill rida vidare, typ rida runt Vänern eller dylikt. Då är det enklast att ha någon som flyttar ditt läger, så slipper du dra med dig allt till häst! Ska du ge dig ut på långritt så rekommenderar jag att du letar efter en westernsadel då de är mycket skönare att rida långt i 🙂

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: