Annons:
Etikettraser
Läst 1027 ggr
frost_schäfer
2016-02-02 15:32

svensk ridponny

Är det någon som har bilder på svensk ridponny eller vet hur dom är i tempramentet eller bara allmänt fakta om dom.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Annons:
Miiwijoy
2016-02-02 19:57
#1

"Rasen" Svensk Ridponny är väldigt bred så det kan säkert variera otroligt mycket från individ till individ. 😉 

De ridponnyer jag har stött på har varit otroligt lätt lärda och väldigt orädda av sig, mycket egen vilja men samtidigt en positivt inställning till de mesta (speciellt nya saker) 

Får man fråga varför du undrar? 🙂

~Some of my best friends, never say a word to me~ Hjärta

frost_schäfer
2016-02-04 16:28
#2

Aplollut det är bara fråga på. Jag ska kanske bli medryttare på en och undrade hur dom är och ser ut.

En tid utan en häst är bara en väntetid Glad

Maleficum
2016-02-04 19:12
#3

Dessa är iof helsyskon så är rätt lika varandra.

La Soleil, La Lune, La Petite Fleur och Flower Power . Stod på en ridskola jag red på de (de kom in som unghästar då ridskolan själv födde upp dem, mamman hade tidigare gått som ridskolehäst). Jag började rida stor häst mer den perioden så red enbart Soleil och La Lune (henne red jag speciellt när hon var unghäst och ny på ridskolan). Vad jag minns av dem var de trevliga allihop och hade alla sina egenheter. Soleil var väl den som kunde vara lite grinig i spiltan men annars var de supergoa allihopa.

Vi har en svensk ridponny på ridskolan jag rider på nu också men han är bara c-ponny så har aldrig ridit honom.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: