Annons:
Etikettövrigt
Läst 1640 ggr
RomDoll07
1/31/16, 3:26 AM

Favorithästfärg?

Sökte och hittade bara flera år gamla trådar om detta, så jag tänkte det vore kul att ställa denna fråga igen bara för skojs skull: Vilken är din favoritfärg på hästar? Kommentera gärna om du har någon speciell variant av en färg du gillar, ljus/mörk osv. 🙂

Annons:
RomDoll07
1/31/16, 3:32 AM
#1

Själv är jag helt såld på gulbrun (trots att jag har en svart häst 😉), tycker det är en så otroligt fin färg med de svarta benen, man och svans till den gula pälsen 😍

VildaVittra
1/31/16, 3:41 AM
#2

Skulle jag någon gång köpa en häst, så skulle det vara en skäck, eller indianhäst som jag kallade det när jag var liten. Gärna en brun sådan, även om de är fina i andra färger också.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dermot
1/31/16, 3:46 AM
#3

Älskar Fux!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Achatina
1/31/16, 4:13 AM
#4

Brindle. Men mörkfux kommer tätt efter och på tredjeplats gulbrun.

surikatflicka
1/31/16, 8:08 AM
#5

Svart säck!

Om jag inte svarat på något i en tråd får du gärna skicka iväg ett PMGlad


Hästbäst
1/31/16, 8:22 AM
#6

Flaxfux så fint, det ser ju typ ut som guld. Fanns inte något röstalternativ på det.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
RomDoll07
1/31/16, 8:49 AM
#7

#5 Säck? 😃 Var bara tvungen, förstår vad du menar 😉

#6 För att inte listan skulle bli flera mil lång valde jag att inte räkna upp alla varianter av alla färger (ljus/mörk osv.) och flaxfux är ju en variant av fux så det var därför jag inte listade den separat. Men visst är det en jättefin färg 👍

[RC1393]
1/31/16, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Gulbrun är jag såld för, apelgrå är också väldigt fina om de inte får för sig att skimla av😉 Jag är så pass crazy i gulbruna att jag köpte en i det närmaste osedd kille i maj i fjol för att han var så himla fin, love at first sight! Toknöjd med honom trots hans brister så jag har inte gjort bort mig i alla fall😃

RomDoll07
1/31/16, 1:43 PM
#9

#8 Jättefin! 😍 Vad är han för ras? Jag skulle nästan också kunna köpa en häst bara för färgens skull om den är gulbrun, tur att det gick bra för dig och inte blev helt fel 🙂 Tyvärr brukar ju de flesta hästar som är sådär jättefint mörkt apelkastade runt 7-årsåldern bli vita några år senare, det är väldigt synd tycker jag…

[RC1393]
1/31/16, 1:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Eller hur? Modern till mitt sto var apelgrå hela tiden jag hade henne fram till sin död när hon var 18 år. Senskimmel kallades det visst. På bilden är hon 15 år, lite ljusare blev hon, men inte mycket. Född mörkbrun. 

Billie är ett gotlandsruss, han skulle gå på ridskolan som körhäst i huvudsak men han blir lite utåtagerande när han är stressad, vilket han blir om det är för många människor kring honom eller så. Inte direkt ultimat för en ridskola men som privathäst är han jättetrevlig, om än att lite på uppfostringsbiten saknas, men det kommer.

plommon1
1/31/16, 2:35 PM
#11

Jag älskar skimlar, riktigt rödbruna/kastanjebruna hästar och riktigt röda fuxar :)

inthegame
1/31/16, 8:00 PM
#12

Alla slags skimlar! Har älskat dem så länge jag kan minnas

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

Lina.k
2/1/16, 7:10 AM
#13

Min absoluta favoritfärg måste vara silversvart. Kallas även vindott och på engelska mushroom tror jag. :)

Annons:
hästisen
2/1/16, 10:51 PM
#14

jag har några, men mina favoriter är silversvart, vit och svart tigrerad och även de som är svarta med vit man. Glömmer alltid vad de heter, spelar ingen roll hur många gånger folk säger det till mig😃

Quirinia
2/2/16, 8:35 AM
#15

Tycker cremello är hur coolt som helst 😍 Annars gillar jag fuxar och mellanbruna hästar :D

hermitage
2/2/16, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

ljusbrun :)

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Upp till toppen
Annons: