Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1005 ggr
alicekanin
12/28/15, 11:11 AM

Passkopior på tdb...

Hej jag har ett litet problem! Jag har beställt licens till min ponny men passkopiorna har inte blivit godkända än… Det fungerar inte att lägga upp de på tdb sidan utan jag har fått skicka det via e-post. Mejlande in de för en vecka sedan vilket var lite dålig tajming men eftersom att passet har varit iväg på ägarbyte så har det tagit lite tid. Imorgon är sista anmälningsdagen på en tävling vi vill vara med i men licensen är inte giltig än… Jag har försökt att ringa förbundet men det kom på telefonsvarare att det julstängt… Finns det något jag kan göra? Vad skulle ni ha gjort i min sitvation? Kommer ju fler tävlingar med detta är Lätt E hoppning vilket inte är jätte vanligt att hitta sånna tävlingar i närheten så skulle ju gärn vilja få licnsen fixad… :(

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

Annons:
[RC1393]
12/29/15, 4:48 PM
#1

Vänta och ha tålamod. Brukar finnas gott om pay and jumps annars där man inte behöver ha licens, som då dessutom blir billigare än vanliga tävlingar. 

Varför skickade ni in passet? Ägarbyte sker med men särskild blankett som följer med hästen, oftast i ett fack i passet, själva passet ska alltid följa med hästen🙂

Lena90
12/30/15, 12:09 PM
#2

#1 Jag vet att många raser har det så med lös blankett i passet men det är inte alla raser som har det. Vi har ett welsh cob sto och i hennes pass så var ägardelen en del av passet, dvs satt några sidor in. Så när jag skulle göra ägarbytet var jag tvungen att skicka in hela passet till föreningen. Dock skickade jag det rekommenderat eftersom det som sagt är en värdehandling. Men har man pass med löst ägarpapper skickar man ju såklart bara in det 🙂

Ts Du kan inte prova och ringa nu i mellandagarna? Någon gång måste dom vara på kontoret. Prova och ring till föreningen som arrangerar tävling och hör om råd från dom 🙂

Carpe diem!

[RC1393]
12/30/15, 6:42 PM
#3

#2 Jaså, aldrig hört förut, har bara blivit lärd att passet alltid ska följa med hästen så trodde att alla rasföreningar löst det så. Man lär sig alltid något nytt!🙂

Lena90
12/31/15, 11:19 AM
#4

#3 Jag trodde också det innan hon kom till oss, de andra raserna jag har och haft har alla lösa blad. Vet inte nu när den nya passförordningen kommer när de ska ha samma utseende om alla får lösa ägarblad. Återstå att se 🙂
Är också lärd med att passet ska följa med hästen, även vid betäckning och utlånad, då har jag bara behållit ägarpappret hemma :) Men när de sitter fast har man inte så mycket val 😛

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: