Annons:
Etikettraser
Läst 2271 ggr
RomDoll07
12/18/15, 3:11 AM

Vilken ras nästa gång?

Hej!

En liten undersökning bara för skojs skull: Ni som äger häst eller är fodervärd, vill ni ha samma ras igen om ni skaffar en ny/en till häst eller vill ni ha en annan ras nästa gång? Kommentera gärna vilken ras ni har/vill ha och varför ni vill ha kvar den rasen eller varför ni vill byta ras 🙂

Annons:
Alicia_svartur
12/18/15, 11:23 AM
#1

Jadå! Islandshästar är de jag gillar mest. Men möjligtvis också en Storhäst i framtiden, för dressyren.

[RC1393]
12/18/15, 1:06 PM
#2

Jag svarade att jag vill ha samma, ska ta en fölis på mitt sto så småningom och då blir det en rasren connemara😍

oddahviing
12/18/15, 1:36 PM
#3

Jag hade en quarter appendix och skulle gärna vilja ha en igen, men samtidigt spelar det inte jätte stor roll för mig, jag vill mest att det ska kännas rätt och jag har många olika favoriter.

'-Headlights on the highway-'

catosi
12/18/15, 3:18 PM
#4

Jag vill fortsätta att ha en nordsvensk ridhäst/körhäst

Love Lejonhuvadekaniner
12/18/15, 4:15 PM
#5

Samma för har ju en islandshäst:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

RomDoll07
12/18/15, 8:35 PM
#6

Jag förstod att islandshäst skulle komma på tal, det verkar vara en sådan ras som man antligen bara har eller inte har alls. Jag har en bekant som har ett helt gäng islänningar och hon håller sig gärna till dem, hon tycker att även de allra minsta storhästarna är alldeles för höga 😃

Själv har jag en tinker som är min första egna häst, jag ville ha en lugn och stabil förstahäst men hade inte bestämt mig för någon viss ras utan det blev tinker av rena slumpen, fast jag har alltid tyckt att tinkrar är jättefina. Nu efter några år har jag dock börjat inse att jag nog skulle föredra en häst som är lite mer framåt. Jag är jätteglad att jag har fått prövat på att ha tinker och kommer absolut inte sälja honom för det, men när jag skaffar en till häst kommer det med största sannolikhet inte vara en tinker.

Annons:
Cezanne
12/20/15, 1:37 AM
#7

Jag har två SWB, det som vardagligt brukar kallas för halvblod. De är mor och dotter och jag har fött upp dottern själv. Hästen jag ska ha efter henne ska givetvis vara hennes dotter. Får hon ingen dotter är det inte självklart att jag fortsätter att ha häst.

Love Lejonhuvadekaniner
12/20/15, 12:23 PM
#8

Om drt ska va att rida så vill jag ha Islandshäst då dem har den fantastiska gångarter tölt:D Fattar inte hur man inte vill ha en, Hihih! Fast nu har vi skaffat en miniatyr häst som sällskap:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

ljungensjenka
12/20/15, 7:50 PM
#9

Är för tillfället medryttare på en tinker och shire-korsning och även om det inte är något fel på honom så är det inte den typ av häst jag egentligen vill ha ;) Är såå sugen på ett halvblod som kan hoppa 😍 (inte hoppat ordentligt på 6 månader) och med fina gångarter, med mycket power och som verkligen syns. Börjar nästan dregla när jag börjar tänka på drömhäst haha😂

[mitzylinnea]
12/21/15, 10:55 PM
#10

En gång Quarter, alltid Quarter 😃❤️

Quirinia
12/22/15, 7:59 AM
#11

Jag har en irländare (munsboro) som är stordel tinker. Inte för att tinker är någon favoritras, är egentligen ganska neutral, så älskar jag irländare och munsboro-hästar :-D

Miliimli
12/22/15, 9:10 AM
#12

Från att alltid ha ridit ponnys eller rätt små hästar och hållit stenhårt på att de är roligast när de är små och pigga måste jag säga att min favorit genom tiderna fann jag på Irland när jag jobbade där för några år sedan. En irish draught, helt enorm (tyckte jag när jag skulle börja rida in honom, hur tar man sig ens upp på ryggen på något som har högre mankhöjd än mitt huvud?). Det visade sig vara underbaraste unghästen jag någonsin träffat och nu är det stor häst som är drömmen. Irish draught gärna, men när jag ska söka häst blir det nog fokus på individ istället för ras.

[Biancalice]
1/3/16, 11:20 PM
#13

Har halvblodskorsning. Långt framåt i tiden, efter henne, vill jag ha en quarter eller american curly.

Annons:
Prenova
1/6/16, 4:20 PM
#14

Svårt att säga! Just nu har jag ett litet halvblodssto, och kan absolut tänka mig att fortsätta med samma ras i framtiden. Dock skulle det inte vara fel att köpa en sån där "drömhästras" som p.r.e, lusitano eller frieser heller… 🤔

Zelmabus
1/17/16, 8:29 AM
#15

Samma som jag redan har, islandshäst :-)

Lorita
1/21/16, 7:35 AM
#16

Jag har just bytt ras och köpt mig en Ardenner. Jag har några år drömt om att rida en stor kraftig häst i dressyr. Så jag bytte en B-ponny Knabstrupper mot en Ardenner på fyra år.

Jag har just börjat inridningen av henne och är mycket nöjd med mitt byte.Vad det blir nästa gång få framtiden utvisa.

När jag letade stor häst var både Nordsvensk och Ardenner aktuellt men så sprang jag på detta sto som har ett temperament och både är bygd och har ett steg som motsvarar mina drömmar. 

Jag har kvar tre Knabstrupper var av två ska säljas och en blir kvar (den som inte är tigrerad). Hon blir kvar för att hon och jag funkar så bra ihop och med henne tränar jag trick.

För mig är individen viktigare än rasen, anledningen till min stora mängd knabstrupper är att jag haft dom till att ställa ut och då blir det en ras som gäller.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Gia91an
1/22/16, 6:38 AM
#17

Jag har en ardenner och en travare, vilket är den perfekta kombon då jag gillar fart och stryrka. Ardennern ska ridas in till våren 2 år och 8 månader nu, så bara travaren rids. Men det är min första kärlek och min sista kärlek så det är perfekt. Om det blir samma nästa gång (mååånga år framöver) vet jag inte. Det beror på individen. Men kallblod (gärna de grövre) och travare är definitivt mina favoriter!

nypisnina
1/22/16, 1:38 PM
#18

Jag har just sålt mitt varmblod och det vill jag inte ha igen - iaf inte om han har gått på travet vilket min hade. Jag har en arab och det vill jag inte heller ha igen, han var så tuff att rida så skulle jag skaffa en till häst efter honom så vill jag ha en lugnare häst och högre häst, ras spelar ingen större roll utan en lugn och snäll häst men som har motor.
Jag har gått nog av galningar till hästar haha! Men en snäll inriden häst på ca 170 hade varit fint med ovannämnda egenskaper.

thenewbreed
1/23/16, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag rider för tillfället bara arabiska fullblod (ca 10 stycken har jag att välja på). Och även om de kan vara lite för heta för min smak är de sjukt roliga att rida. 

Ska jag skaffa en egen häst någon gång blir det inte en arab. Jag tycker inte det är så kul med explosiva hästar som antingen är 0 eller 100. Jag vill gärna ha fler växlar på mina hästar haha. 

Men skulle jag hitta en individ som passar mig så absolut en arab, men vill nog faktiskt annars ha en Islandshäst även om de är lite för små. 

Bifogar bild på den häst jag rider mest! :)

Medarbetare på bildredigering! :)

hästisen
1/23/16, 9:28 PM
#20

skulle vilja ha en varmblodig travare som aldrig gått på trav, så att man själv kan skola in den.🤤❤️

Annons:
Urhasten
1/24/16, 6:29 PM
#21

Jag äger två Minishetlands och kommer förmodligen inte byta ras, men däremot kan jag tänka mig att ha andra raser även om jag automatiskt faller mer för dessa små.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

ElisabethB
1/24/16, 7:53 PM
#22

Jag hade en norsk fjordhäst och om jag köper en ny häst blir det antagligen samma ras. De passar mig i temperamentet samtidigt som de är mångsidiga.

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Nesslan
1/24/16, 8:06 PM
#23

Lusitano igen, finns inget annat 😘

inthegame
1/31/16, 8:08 PM
#24

Jag var medryttare på ett halvblod på 185 cm i mankhöjd. Nu är jag medryttare på en quarter, 145 cm i mankhöjd.
Har även ridit islandshäst. Skulle säga att det inte spelar någon roll för mig, men islandshästar har en extra plats i mitt hjärta.❤️

MVH: En djurälskande ClaraSol 
54 liter sällskap      10 Liter körsbärsräkor
25 liter Kampfisk    2 Sibiriska dvärghamstrar<3

 

sosom11
2/3/16, 6:41 PM
#25

Jag har en kallblodstravare nu, hade en nordsvensk brukshäst innan och vill gärna ha en ardenner eller tinker sen när det blir byte.

EW

Upp till toppen
Annons: