Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2590 ggr
RebeccaG
12/15/15, 12:06 AM

Joggingskor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min tös har börjat ömma ordentligt i fötterna under ridning.

Övervägde att sko henne till en början, men då jag inte vill förstöra hennes fötter, så är jag på jakt efter en joggingsko till henne att ha runtom.

Har ni några erfarenheter kring joggingskor till häst?

Hela principen är en djungel och tar tacksam emot alla råd jag kan komma över. Vilken model ska man välja? Märke? Gah ._.

Min tös har vita hovar av bra kvalité, så vill inte förstöra dom med skor, men det fungerar inte att hon är öm i fötterna när vi rider. Närmaste ridhus ligger ett par km bort på grus- & asfaltsväg.

(funderar lite smått på dessa http://viahov.se/equine-fusion-joggingskor/8-ultra-shoe.html eller http://www.hooks.se/produkt/sport-boots-cavallo/48643/48644/ men prislappen är rätt saftig oavsett model, så undrar lite kring andras erfarenheter?)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
[RC1393]
12/15/15, 9:52 AM
#1

Men till min grabb som inte pallar att bli skodd så blev jag rekommenderad easy boots, men jag har inte köpt dessa ännu (vet inte om jag gör det heller då han förbättrats en hel del och stod stilla sist hovis var här. Han är en enmanshäst och ganska speciell ibland). I längden så sparar man nog ändå på dessa, och de håller enligt hörsägen bra länge, men det är mycket pengar i ett go🤐. Var många som gillade kvaliteten och passformen på dessa skor, har inte hört något dåligt om dem än så länge. Hööks boots var värdelösa, många som fått skav av dessa har jag hört. De andra har jag inte hört något om.

Alejalo
12/15/15, 7:35 PM
#2

Jag har köpt mina från hööks, och då har jag cavallo simple på framfötterna och cavallo sport på bak då dom är smalare och jag har aldrig upplevt något skav, tycker att dom är jättebra dock har hästen blivit ojämn i framhovarna och därför jag har börjat fundera lite på shings (http://shings.se/) då dom tydligen ska fungera på ojämna hovar också (ta mig ej på orden dock).

Men med cavallo skorna har jag inte heller haft problem, dom har satt perfekt och aldrig någonsin ens varit nära på att tappas, inte i galopp eller när man hoppar så rekommenderar dom starkt.
Jag tänker att det är mycket billigare att bara slänga på ett par skor när man behöver dom och det blir lite av en engångskostnad istället för att hästen går hela tiden med dom och sen dom slängs och kostar hela tiden. 
Sen finns det ju också renegade (http://www.hovbalans.com/sv/hovboots/renegade-boots/renegade-boots.html) jag har inte hört så mycket om dom, men kan ju vara ett alternativ om inget annat.

viktoria91
12/15/15, 8:41 PM
#3

Dem modellerna av Equine Fusion som jag har provat så sitter dem klumpigt, snurrar, flyger av och svåra att sätta på och ta av. Cavallo Trek är mina favoriter! Sitter bra, smidiga, lätta att få på och av. Och broddbara.

Tiktak697
12/15/15, 9:16 PM
#4

Se över vad som hjort henne öm kanske ändring i foderstaten obalans eller att allt som inte är i balans visar sig nu när det frusigt på.? Fråga dig själv frågor se över vad det kan vara ? Annars kolla all terrian eller någon av dessa modeller från viahov ab

Mvh Tiktak

RebeccaG
12/16/15, 1:32 AM
#5

#4 Jag har sett över det flera gånger, det är egentligen ingen obalans där, utan det är det hårda underlaget som ridvägarna utgörs av. Mycket stora stenar, mackadam på gårdsplanen(snåla människor som ska "flisa" och almänt knagglig mark när det är kallt. 

#3 Har faktiskt funderat på Cavallo Trek! Dom ser klart smidigast ut, men tvekat lite då jag inte visste om dom gick att brådda. Men då vet jag! :D

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

viktoria91
12/16/15, 6:42 AM
#6

Cavallo Trek är bra! Har Simple och har ett par Sport men Treken sitter kalas. 😉

Annons:
Tiktak697
12/16/15, 10:00 AM
#7

jah är i varje fal nöjd med dem flesta modeller dessa är toppen bra dessa <3

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: