Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3973 ggr
Wellcraft
11/28/15, 3:19 PM

Ridstövlar för breda vader?

Såhär när juletider närmar sig så har jag bestämt mig för att önska mig ett par ridstövlar i julklapp.
Problemet är att jag har lite breda vader för många ridstövlar, jag kommer i mina tretorn advance om jag kämpar tillräckligt hårt och spänner upp snörningen ordentligt, men inte kul att kämpa sig gul och blå flera gånger i veckan.
I vilket fall, jag har väl inte enorma vader - men klart större än genomsnittet.
Någon med samma problem, har ni några stövlar att tipsa om?
Chaps + ridskor är inget alternativ, jag tycker inte det ser särskilt snyggt alls ut på mig - trivs heller ej i det.
Pris kvittar i stortsätt, men vill inte ha allt för billiga, utan det ska vara av kvalité.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
VildaVittra
11/28/15, 3:32 PM
#1

Be en skomakare att tillverka ett par åt dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Wellcraft
11/28/15, 3:38 PM
#2

#1 Hur går det till? Förlåt, men aldrig gått till en skomakare i hela mitt liv 🤐

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Zadeira
11/28/15, 3:48 PM
#3

Jag hittade denna sidan: http://www.sebos.se/pages.php/page/marke_derby

"- Alla stövlar måttbeställs utan extra kostnad. Detta resulterar i att man får en stövel som är helt anpassad efter ens egna fötter och ben. Man tar även hänsyn till skillnader mellan höger och vänster ben/fot, vilket inte går att få om man köper lagerförda storlekar.
- Det går att få en uppsjö av tillval. I stort sett går dessa att välja till vilken grundmodell av stövel som helst. Kombinera ihop din stövel så ger vi en offert på slutligt pris."

VildaVittra
11/28/15, 4:16 PM
#4

#2 Du letar reda på en skomakare i ditt närområde som tillverkar skor (alla skomakare gör inte det), bra googleord är handgjorda, skotillverkning + skomakare. Sedan ringer du dit och berättar vad du vill ha, gör denne stövlar så går du dit och mäter dig samt väljer material och funktioner. Sedan tar det ett tag, men du får skor av kvalitet som går att laga om en del på dom blir utsliten (alltså i princip ridstövlar för resten av ditt liv).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

swapp
11/29/15, 1:01 AM
#5

Mountain horse vet jag har stövlar som passar dom som  har större vader + att kvaliteten är prima!

Wellcraft
11/29/15, 12:55 PM
#6

Tack för alla svar!
Jag hittade ett par på teambanan som jag ska testa, har beställt. Så nu är det bara att hoppas :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Upp till toppen
Annons: