Annons:
Etiketterutbildningträning
Läst 1146 ggr
HorseLover!!!
11/23/15, 8:39 PM

Övningar

Hej! Jag tänkte att man kinde skriva lite övningar för hästar som inte får hoppa och övningar man kan göra när man är ute o rider! Tack!

Majsen

Annons:
philippazon
11/23/15, 8:57 PM
#1

kolla på hippsons sida för ridövningar. Ute i naturen tycker jag om att rida på volter runt träd, skänkelvikning längs vägarna och mycket övergångar, öppna och sluta, allt gör ag både på plan mark, lätt nerför och lätt uppför. Gillar även att klättra långsamt så man bara känner hur musklerna gror 😃

»♛❣❣Hälsningar❣♛«

Alicia_svartur
11/25/15, 5:39 PM
#2

Inne är mina "favoriter": serpentinbågar. Volter vid varje bokstav. Att ställa hästen in mot väggen men fortfarande gå på spåret. Kom upp på medelinjen och vid varje gör du en volt. Om du börjar med en volt åt höger blir nästa åt vänster och sen nästa åt höger igen osv. Ute finns det väl inte så jättemånga övningar med skänkelvikningar över vägen, att trava/tölta och sen göra halt. Komma fram i trav/tölt och sen göra halter igen med jämna mellanrum. Bara galoppera några få steg och sen sakta av (gjort det mycket med en häst som så fort man skulle galoppera ute blev jättestark och sprang för allt han kunde)och upprepa några gånger. Tänk på handen när du saktar av, även fast man galopperar ska det inte krävas mer än en kramning för att sakta av. Det var typ allt. Är inte så bra på att komma på ridövningar😅

Upp till toppen
Annons: