Annons:
Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1370 ggr
powerade
11/20/15, 3:08 PM

snösulor

Fördelen/ nackdelen med snösulor? Någom som har tips ( härna länk) på vilka man kan köpa? Bor i norr och har snö gabska så länge:p ska man sätta i snösulor som är där hela tiden? ( så dom inte får styltor i hagen?) eller ska man ha sånna man sätter dit när man far ut och rider?

Annons:
mikatherider
11/21/15, 7:33 PM
#1

Hej, kan inte så mycket om snösulor, alltså vart man kan hitta dem och vad som är bäst. Fördelen jag kan tänka mig är att man slipper styltor, skonsamt om man har öm häst och nackdelen kanske är att hoven blir väldigt instängd. Men är som sagt inte så säker. Hoppas någon med mer erfarenhet kan ge ett bättre svar :)

"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living
"

eefoto
11/21/15, 10:28 PM
#2

Fördelarna är ju helt klart att snö och is inte fastnar och skapar isklumpar (styltor) vid snö. Största nackdelen med snösulor är att skorna sitter något sämre. 

Dock skulle jag ändå säga att jag hellre tar att hästen har tappskor än att vi halvt slår ihjäl oss pga styltor.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

viktoria91
11/22/15, 10:57 AM
#3

Har alltid haft svarta, lite tjockare, heltäckande sulor. Har nog varit med om 1 tappsko under 7 år, då var det ändå dags att sko igen. 😉

powerade
11/22/15, 9:22 PM
#4

får se hur mycket problem vi får, får sätta dit det nästa skoning då:) När dom kostar 18 kronor styck, (typ) jämför men 200-300 för 2 st man sätter på tillfälligt :/

Upp till toppen
Annons: