Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1730 ggr
[Lindis123]
2015-11-07 11:35

Tävlingskläder?

Hurudana kläder har ni på er då ni tävlar hoppning/dressyr? Kavaj?Frack(kanske mer i högre klasser dock)Det beror väl också på om det är en klubbtävling eller ej:) Ska själv starta en Lätt B:0 om några veckor, superlänge sedan jag tävlat och då bara lätt C(klubbtävling) och då ägde jag ingen kavaj så det blev vita ridbyxor och svart cardigan. Tycker ni det duger än eller är LB såpass "svår" klass att jag borde införskaffa tävlingskavaj?:) Kan väl tillägga att det är en klubbtävling.

Annons:
Sagolikt
2015-11-07 11:42
#1

Det duger absolut för en klubbtävling, oavsett klass skulle jag säga. Reglerna kan såklart ha ändrats men när jag var insatt var inte kavaj krav förrän på regional nivå. Jag minns inte hur det löd ordagrant men man fick ha t ex klubbjacka istället.

[RC1393]
2015-11-07 20:54
#2

Klubbjacka duger gott fram till regional nivå🙂 Själv kör jag "all out" även på klubbtävlingar, är roligt att vara extra fin emellanåt, men då har jag tävlingsmundering sedan innan. Har du inte och har inte tänkt att börja tävla så tycker jag det är onödigt att skaffa en!

Upp till toppen
Annons: