Annons:
Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 1967 ggr
maylafry
2015-10-28 21:19

Allt går fel med den jävla hästen.

Jag är så less! 

Är ruinerad efter otal veterinärbesök och nu äntligen när hästen är frisk och igång igen så skadar han sig i hagen. Precis när självriskperioden tagit slut så nu måste jag åka till en klinik igen!!! Men jag har inte råd! Tappar lusten helt och hållet att rida och är ganska sugen på att lämna bort honom på nån lösdrift på Öland på obestämd tid. Orkar inte med det här. GAAAHHHHHH!!!!!!!

Annons:
72mm
2015-10-28 21:31
#1

?

😃

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[LoveUnite]1
2015-10-28 21:31
#2

Jag tror inte hästen planerar att skada sig, eller på något sätt med vilja prickar in att skada sig när självrisk perioden är slut.

Men jag vet hur det känns att ha ett djur som skadar sig hela tiden.

Ibland har man bara ett klumpigt djur.
Men älskar man sitt djur så tar man det man får.

[selmahenrysson]
2015-10-28 22:22
#3

Du ska inte äga en häst som du inte har råd eller ork att ha kvar. Du kanske ska sälja han så någon annan som har ork och råd med det. Tycker väldigt synd om dig om du behöver ha kvar han om du inte har orkar det.  Gör det som blir bäst för DIG och HÄSTEN.

viktoria91
2015-10-29 06:44
#4

#3 Skulle gissa på att TS bara är väldigt trött på allt och älskar sin häst. Jag vet känslan.

Mill4
2015-10-31 12:53
#5

Känner igen mig så så såååå mkt… precis när man kommit på fötter så " *baaam* du måste in akut till veterinär och dem kommer ta din plånbok på obestämd tid". Håll ut och kämpa på, håller tummarna det löser

KultomtensFlicka
2015-11-01 14:37
#6

Oj…. Hur gammal är du? Om du jobbar, så försök att få lite mera lön om det går, annars, hjälp till med sysslor så du kan tjäna lite pengar till din häst.

Annons:
[ellenhellstrom]
2016-01-29 18:06
#7

"försök få lite mera lön" 😃

haha ja de hade vi alla velat ha

Gia91an
2016-01-31 12:19
#8

usch jag vet exakt vad du menar! Fick min häst för ca ett år sedan och han var då i bedrövligt skick. Hovar som var kassa, inget hull alls så ganska mager. Vila två månader med hovtillskott (bra hovis) och massa mat. Sattes igång. Ömmade i hovarna, väntade ytterligare. I somras blev han bättre, red och insåg att han hade en låsning i hals/ bäckene. Equiterapeut, bootsutprovare och veterinär. Men NU. ett år senare, verkar det ha lugnat sig lite! xD

Upp till toppen
Annons: