Annons:
Etikettövrigt
Läst 832 ggr
Tiktak697
2015-10-26 09:45

Transport dilemma

Ja nu är Det så atr jag letar transport min häst är inte jobbig att lasta men vart det tidigare och han va lite enveten vid lastning när vi haft uppehåll . Och blir bättre med tiden . Men transporten är ändå inte något helt positivt 100% sedan tidigare erfarenheter inte PG dåliga händelser men att isamband med transport har det betytt nya icke permanenta platser så som när han vart transporterad till Sverige och sen från tävlingstallet till oss och från oss till sedan ytterligare ett nytt stall. Men sedan har de gått bra när vi tränat henne ovh tävlat så protester men går sedan rakt in . Men dessa erfarenheter finns firtfarande kvar där hon kan bli lite stressad och svettig men går bra står som ett ljus . Men jag vill göra det så positivt och behagligt som möjligt . Nu har jag inten stor budget så jag går helst inte över 100 tusen för en transport . Och jag har velat köpa ett baklänges släpp har vart en självklarhet men dem är så dyra tyvärr. Jag behöver antingen tips på biligare baklängesläpp eller riktigt stor hästtransport tex coral by christ . Men nu till frågan för all del. Tror ni de blir positivare med front utlastning ? Så slipper hästen tänka backat då den tyckt famppen är lite jobbig. Så blir det ett framåt tänk och ev en step-up transport också ?

Mvh Tiktak

Annons:
Upp till toppen
Annons: